PARTNER PORTALU
  • BGK

Ustawa krajobrazowa: Wszystko o szyldach w Poznaniu

  • pt    20 marca 2018 - 13:15
Ustawa krajobrazowa: Wszystko o szyldach w Poznaniu
Poznań przygotowuje się do przyjęcia uchwały krajobrazowej (fot.fotolia)

Jaką formę i rozmiar powinien mieć szyld i w którym miejscu można go umieścić? Na te pytania odpowiada poznański "Szyldownik" - poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców. Pomoże on oznakować sklep czy restaurację w taki sposób, by nie kłóciło się to z zasadami kompozycji i z przygotowywaną uchwałą krajobrazową.




  • Poznań przygotowuje się do przyjęcia uchwały krajobrazowej.
  • Powstała broszura pt. Szyldownik, która dokładnie informuje co, gdzie i jak można reklamować na terenie miasta.
  • Poznań podzielono na cztery obszary: na każdym z nich obowiązywać mają inne zasady dotyczące ustawiania szyldów, bilbordów czy murali reklamowych

- Szyldownik kierujemy także do zarządców nieruchomości, by ułatwić im rozmowy z najemcami lokali - mówi Piotr Libicki, plastyk miejski, pełnomocnik prezydenta Poznania do spraw estetyki miasta. - Mając ten materiał będą mogli w prosty sposób wskazywać im właściwie rozwiązania.

Czytaj też: Ustawa krajobrazowa wciąż pozostaje… eksperymentem

Broszura dostępna jest na stronie poznańskiego magistratu, każdy może ją otrzymać także w formie papierowej w Biurze Obsługi Mieszkańca.

- Publikacja "Szyldownika" wpisuje się w działania edukacyjne towarzyszące pracom nad projektem uchwały krajobrazowej - informuje Piotr Sobczak, architekt miasta Poznania, dyrektor wydziału Urbanistyki i Architektury. - Uchwała ta ma wprowadzić jasne zasady umieszczania m.in. szyldów i reklam w przestrzeni miasta.

Właśnie zakończył się trzymiesięczny okres zbierania uwag do opublikowanych propozycji zapisów do uchwały krajobrazowej w Poznaniu. To dokument, który ma uchronić miasto przed reklamowym chaosem, uporządkować ogrodzenia i małą architekturę. Radni wyrazili wolę jego przyjęcia w marcu 2017 roku, a w listopadzie miasto przedstawił propozycję konkretnych założeń.

Zanim tak się stało, przeprowadzono liczne analizy przestrzenne. Pod uwagę zostały też wzięte konkretne wnioski dotyczące reklam, szyldów, małej architektury i ogrodzeń, które były kierowane do urzędu. Pracujący nad projektem uchwały zespół sięgał również do opracowań i rozwiązań, jakie funkcjonują w miastach zachodnioeuropejskich.

W propozycji uchwały zaproponowano podział miasta na cztery obszary: staromiejski (obejmujący najstarszą część Poznania) obszar centrum i dzielnic historycznych, obszar zurbanizowany (obejmujący osiedla mieszkaniowe oraz tereny usługowe i przemysłowe) i obszar przyrodniczy (klinowo-pierścieniowy system zieleni). Na każdym z tych czterech obszarów obowiązywać mają inne zasady dotyczące ustawiania szyldów, bilbordów czy murali reklamowych. Wszystkie te zasady łączy jednak główne założenie: reklamy nie mogą być zbyt duże ani zbyt jaskrawe.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.