PARTNER PORTALU
  • BGK

W Łodzi ruszyły konsultacje w sprawie ograniczenia sprzedaży alkoholu

  • KDS    29 marca 2018 - 14:40
W Łodzi ruszyły konsultacje w sprawie ograniczenia sprzedaży alkoholu
Decyzja, co do wprowadzenia zakazu jest w rękach mieszkańców. (fot.pixabay.com)

Konsultacje rozpoczęły się 28 marca. Łodzianie mogą się wypowiadać do 10 kwietnia.




Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi umożliwia gminom wprowadzanie ograniczeń w sprzedaży alkoholu. Dlatego Urząd Miasta Łodzi postanowił zapytać mieszkańców czy chcą ograniczeń w jego handlu na terenie miasta i jak chcą ograniczyć sprzedaż alkoholu w nocy.

Na platformie Vox Populi (www.vox.uml.lodz.pl) można oddać głos za lub przeciw ograniczeniom.   Głosowanie potrwa do 10 kwietnia.

Konsultacje prowadzone są również w formie spotkań z mieszkańcami. Przeprowadzony zostanie  sondaż telefoniczny.

- Łodzianie odpowiedzą na dwa pytania: czy mieszkaniec jest za wprowadzeniem zakazu w godzinach nocnych oraz takie, dotyczące wyboru czasowego, przedziału między 22 a 6 rano, czy też od 24 do 6 rano - tłumaczy radna Karolina Kępka. 

Jak dodaje, decyzja o tym, czy ograniczenie dotkną tylko specjalistycznych sklepów monopolowych, czy też także tych, w których alkohol jest jedynie częścią szerszej ofert handlowej, czy zostaną one wprowadzone na obszarze całego miasta, czy tylko w jego centrum - należy do mieszkańców.  

Jak mówi dyrektor Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej UMŁ Piotr Bors, sprawa wywołała duże zainteresowanie. 

- Dyskusja dotycząca ewentualnego ograniczenia sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych budzi wiele emocji. Po ostatniej konferencji rozdzwoniły się telefony z pytaniami, gdzie będzie można odpowiedzieć na pytania z ankiety. Zaangażowanie łodzian spowodowało rozszerzenie konsultacji, które będą opierały się nie tylko na głosowaniu na platformie internetowej, ale przede wszystkim na bezpośrednim kontakcie przedstawicieli urzędu z mieszkańcami - przyznaje. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.