PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa, Kraków i Poznań liderami pod względem obecności w mediach

  • MN    24 maja 2017 - 12:00
Warszawa, Kraków i Poznań liderami pod względem obecności w mediach
Warszawa jest liderem pod względem obecności w mediach. (fot. Pixabay)

Obecność miast w mediach ma niebagatelne znaczenie, również ze względów finansowych. Press-Service sprawdził, które największe miasta w województwach są w tym najlepsze.




• Warszawa, Kraków i Poznań to pierwsza trójka miast wojewódzkich pod względem obecności w mediach. 

• Ekwiwalent reklamowy Warszawy wyniósł najwięcej - 3 mld zł. Stawkę zamyka Gorzów Wlkp. z wynikiem 94 mln zł.

• W zestawieniu wzięto pod uwagę 18 miast w okresie styczeń-marzec 2017 r. 

W najnowszym zestawieniu „Press-Service Monitoring Mediów” analizie poddano materiał pochodzący z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Według raportu od stycznia do marca tego roku na temat stolic regionalnych pojawiło się łącznie niemal 1,9 mln informacji. W pierwszej trójce znalazły się Warszawa, Kraków i Poznań

Liczba wzmianek na temat Warszawy w pierwszych trzech miesiącach tego roku sięgnęła prawie 450 tys., jednak autorzy raportu zaznaczają, że jest to o około 8 tys. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.

Z nieznacznym spadkiem liczby publikacji względem ubiegłego roku zmagają się też stolice Małopolski i Wielkopolski. Drugi w zestawieniu Kraków doczekał się ponad 200 tys. wzmianek, natomiast Poznań 180 tys. W obu przypadkach jednak to również o około 13 tys. publikacji mniej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

Warszawa zdeklasowała też pozostałe miasta pod względem wskaźnika dotarcia i promocji. Choć potencjalna liczba kontaktów z materiałami dotyczącymi miasta stołecznego wyniosła zaledwie 180 mld i była mniejsza o 93 mld niż w zestawieniu z początku ubiegłego roku, to ekwiwalent reklamowy wzrósł o niemal 110 mln zł. Press-Service podaje, że wartość ekwiwalentu reklamowego w okresie od stycznia do marca 2017 roku, to dla Warszawy ponad 3 mld zł.

 

 

Stolica zdominowała także Internet. W sieci na jej temat pojawiło się prawie 360 tys. publikacji. 

Wydarzenia odbywające się w Krakowie także najczęściej przykuwały uwagę dziennikarzy internetowych - łącznie w sieci pojawiło się ponad 155 tys. publikacji.

O Poznaniu, który zaklasyfikował się do pierwszej trójki pojawiło się w sumie ponad 137 tys. informacji o mieście w internecie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.