PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa, Kraków i Poznań liderami pod względem obecności w mediach

  • MN    24 maja 2017 - 12:00
Warszawa, Kraków i Poznań liderami pod względem obecności w mediach

Warszawa jest liderem pod względem obecności w mediach. (fot. Pixabay)

Obecność miast w mediach ma niebagatelne znaczenie, również ze względów finansowych. Press-Service sprawdził, które największe miasta w województwach są w tym najlepsze.




• Warszawa, Kraków i Poznań to pierwsza trójka miast wojewódzkich pod względem obecności w mediach. 

• Ekwiwalent reklamowy Warszawy wyniósł najwięcej - 3 mld zł. Stawkę zamyka Gorzów Wlkp. z wynikiem 94 mln zł.

• W zestawieniu wzięto pod uwagę 18 miast w okresie styczeń-marzec 2017 r. 

W najnowszym zestawieniu „Press-Service Monitoring Mediów” analizie poddano materiał pochodzący z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Według raportu od stycznia do marca tego roku na temat stolic regionalnych pojawiło się łącznie niemal 1,9 mln informacji. W pierwszej trójce znalazły się Warszawa, Kraków i Poznań

Liczba wzmianek na temat Warszawy w pierwszych trzech miesiącach tego roku sięgnęła prawie 450 tys., jednak autorzy raportu zaznaczają, że jest to o około 8 tys. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.

Z nieznacznym spadkiem liczby publikacji względem ubiegłego roku zmagają się też stolice Małopolski i Wielkopolski. Drugi w zestawieniu Kraków doczekał się ponad 200 tys. wzmianek, natomiast Poznań 180 tys. W obu przypadkach jednak to również o około 13 tys. publikacji mniej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

Warszawa zdeklasowała też pozostałe miasta pod względem wskaźnika dotarcia i promocji. Choć potencjalna liczba kontaktów z materiałami dotyczącymi miasta stołecznego wyniosła zaledwie 180 mld i była mniejsza o 93 mld niż w zestawieniu z początku ubiegłego roku, to ekwiwalent reklamowy wzrósł o niemal 110 mln zł. Press-Service podaje, że wartość ekwiwalentu reklamowego w okresie od stycznia do marca 2017 roku, to dla Warszawy ponad 3 mld zł.

 

 

Stolica zdominowała także Internet. W sieci na jej temat pojawiło się prawie 360 tys. publikacji. 

Wydarzenia odbywające się w Krakowie także najczęściej przykuwały uwagę dziennikarzy internetowych - łącznie w sieci pojawiło się ponad 155 tys. publikacji.

O Poznaniu, który zaklasyfikował się do pierwszej trójki pojawiło się w sumie ponad 137 tys. informacji o mieście w internecie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.