Wiceminister sportu i turystyki: Światowe Dni młodzieży przebijają Euro 2012

• Odbyło się kolejne posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Organizacji Światowych Dni Młodzieży.
• Ministerstwo chce wykorzystać ŚDM do promowania Polski.
• Wiceminister porównał to wydarzenie do Euro 2012, ale z większym zasięgiem.

Wiceminister sportu i turystyki: Światowe Dni młodzieży przebijają Euro 2012
Za działania promocyjne odpowiada Polska Organizacja Turystyczna (fot.krakow2016.com)

Chcemy wykorzystać Światowe Dni Młodzieży marketingowo, do promowania Krakowa i Polski - powiedział parlamentarzystom wiceminister sportu i turystyki Jarosław Stawiarski.

W środę (24 lutego) odbyło się kolejne posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Organizacji Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 r.

"Nadzieje ze Światowymi Dniami Młodzieży są wielkie i wydaje nam się, że powinniśmy - tak ministerstwo, jak i Polska Organizacja Turystyczna - dołożyć wszelkich starań, żeby efekt marketingowy ponownego odwiedzenia naszego kraju przez tych młodych ludzi (...) się zwielokrotnił. Taka szansa Polsce dawno już nie była dana" - powiedział Stawiarski.

Porównał to wydarzenie do ME2012, ale zaznaczył, że ŚDM przebijają wielkie święto europejskiej piłki nożnej kilkukrotnie ze względu na swój zasięg ogólnoświatowy. "Będzie można Polskę pokazać tym młodym ludziom z kręgu kultury judeochrześciajańskiej, katolickiej jako pozytywny obraz kraju, do którego warto wracać, warto odwiedzać, nie tylko w aspektach religijnych, ale także w aspektach walorów turystycznych, bo mamy co pokazać" - dodał wiceminister.

Czytaj też: Światowe Dni Młodzieży: Plan zabezpieczeń w wypadku zagrożenia do 15 maja

Poinformował, że Komitet Organizacyjny ŚDM zwrócił się do resortu o wsparcie w realizacji zadań: utworzenia szklaku Miłosierdzia Bożego (prace już są w toku) oraz objęcie patronatem honorowym i dofinansowanie Biegu Miłosierdzia Bożego (procedura także jest w toku). Dodatkowo resort wydrukuje wizytówki infolinii turystycznej, które będą rozdawane pielgrzymom.

Czytaj też: Światowe Dni Młodzieży, specustawa: Za zabezpieczenie medyczne będzie odpowiedzialny wojewoda

Za działania promocyjne odpowiada Polska Organizacja Turystyczna. Jak mówił p.o. prezesa POT Bartłomiej Walas, najważniejszą siłą ŚDM - już po zakończeniu wydarzenia - będzie rekomendacja i dobra opinia o Krakowie i Polsce. POT przygotowuje kampanię internetową w mediach społecznościowych. W pierwszym etapie będzie się ona odbywała w trakcie ŚDM - pielgrzymi będą nakłaniani do dzielenia się swoimi opiniami o Polsce, w formie tekstów lub zdjęć i wysyłania ich do znajomych. Drugi etap pod nazwą "Zostań ambasadorem Polski" odbędzie się po ŚDM.

Walas tłumaczył, że kampanię zaplanowano w mediach społecznościowych, bo młodzi właśnie nimi się posługują. "Chociaż mamy pewną obawę, bo Komitet Organizacyjny, odpowiednie służby logistyczne mówią nam o możliwym zacięciu się sieci komórkowych" - przyznał.

Oprócz tego POT przygotowuje Contact Center - alarmowy numer telefonu. "Oddajemy do dyspozycji Komitetu Organizacyjnego informatorów i cały system od strony technologicznej. Już jest po pewnych ustaleniach" poinformował Walas. Dodał, że Komitet Organizacyjny ma wspomóc POT kadrowo - wolontariuszami, którzy będą udzielali informacji.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE