• Lublin został doceniony w prestiżowym rankingu „Europejskie miasta i regiony przyszłości 2016/17” publikowanym corocznie przez należący do grupy Financial Times, fDi Magazine.
• W tegorocznym zestawieniu wzięło udział 481 lokalizacji, ocenianych min. pod kątem potencjału ekonomicznego, efektywności kosztowej oraz warunków prowadzenia biznesu
Lublin ma jedną z najlepszych strategii pozyskiwania inwestorów zagranicznych w Europie. Zajął trzecie miejsce w kategorii „Strategia pozyskiwania bezpośrednich inwestycji zagranicznych w małych
miastach od 100 tys. do 350 tys. mieszkańców” w prestiżowym rankingu „Europejskie miasta i regiony
przyszłości 2016/17” publikowanym corocznie przez należący do grupy Financial Times, fDi Magazine.
Ranking jest wynikiem FDi Strategy Index - najszerszego panelu porównawczego miast
i regionów prowadzonego w Europie.
Od ponad 10 lat fDI Magazine na podstawie danych analitycznych zestawia ze sobą potencjały miast i regionów, tworząc mapę najbardziej atrakcyjnych lokalizacji biznesowych stanowiącą miarodajne źródło informacji przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
W tegorocznym zestawieniu wzięło udział 481 lokalizacji, ocenianych min. pod kątem potencjału ekonomicznego, efektywności kosztowej oraz warunków prowadzenia biznesu. Poza Lublinem w rankingu znalazły się tylko 4 polskie miasta – Warszawa, Katowice, Poznań i Wrocław.
Przyjęta przez miasto strategia przyciągania inwestycji przynosi wymierne rezultaty. Bezpośrednim skutkiem jej wdrażania od 2010 roku jest niespotykany w całej gospodarczej historii miasta wzrost dynamiki bezpośrednich inwestycji zagranicznych. W ciągu ostatnich 5 latach na obecność w Lublinie zdecydowały się 53 nowe firmy.
Rekordowy pod względem nowych inwestycji był rok 2015 przynosząc 20 nowych inwestorów. Stały wzrost liczby inwestorów i zainteresowanie ze strony kolejnych stawia Lublin w gronie najbardziej atrakcyjnych polskich destynacji inwestycyjnych.
Jak tłumaczą w urzędzie gospodarczy obraz Lublina determinowany jest poprzez rozwój branż priorytetowych i pomocniczych.
Wyróżniającym miasto sektorem gospodarki są nowoczesne usługi dla biznesu powiązane istotnie
z dostępnością do zasobów ludzkich kreowanych przez prężny ekosystem akademicki.
Lublin postrzegany jest obecnie jako kluczowa lokalizacja dla sektora BPO/SSC oraz branży ICT w Polsce Wschodniej, będąc jednym z 6 największych ekosystemów informatycznych w kraju.
Pozostałe istotne dla miasta branże to min. przemysł motoryzacyjny i maszynowy, biotechnologiczny oraz przetwórstwo żywności.
- Lublin przykłada ogromną wagę do globalnej promocji swojego potencjału inwestycyjnego oraz budowy relacji z uważnie profilowanymi partnerami biznesowymi. Należą do nich kluczowe firmy doradcze – Deloitte, Jones Lang LaSalle, PWC oraz Cushman & Wakefield – mówi dr Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin.
- Działania marketingowe koncentrują się na dostarczaniu eksperckiej, wyczerpującej informacji zarządczej, wsparciu technicznym oraz sieciowaniu. Prowadząc dialog z partnerami, miasto porusza się w obrębie standardów, form i kodów komunikacji przyjętych w świecie biznesu. Realizując te założenia, w strukturach miasta funkcjonuje dedykowana komórka pełniąca rolę agencji inwestycyjnej, w której specjalizujący się w konkretnych branżach account managerowie wspierają inwestora na każdym etapie procesu, od fazy rozeznania rynku po lokacją biznesu w Lublinie – dodaje dr Sagan.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.