PARTNER PORTALU
  • BGK

Łódzka Kolej Aglomeracyjna rośnie w siłę

  • pt    17 kwietnia 2018 - 11:13
Łódzka Kolej Aglomeracyjna rośnie w siłę
Spółka samorządu łódzkiego regularne połączenia uruchomiła w czerwcu 2014 roku. (fot. Łódzka Kolej Aglomeracyjna)

W kwietniu mija rok od wprowadzenia wzajemnego honorowania biletów Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi (MPK Łódź) i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). Dzięki temu mieszkańcy miasta mogą korzystać z pociągów, tak samo jak z tramwaju, czy autobusu. Jak szacuje ŁKA – 24 proc. pasażerów poruszających się po Łodzi pociągami spółki wykorzystuje do tego celu łódzkie bilety. Kolej stała się częścią systemu komunikacji miejskiej.




  • W 2017 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna przewiozła 3 mln 854 tys. 74 pasażerów, o 53 proc. więcej niż w roku 2016.
  • To m. in. efekt umożliwienia przejazdów pociągami posiadaczom biletów (jednorazowych i okresowych) MPK.
  • Zasada działa też w drugą stronę, bilet kolejowy uprawnia do przejazdów autobusami i tramwajami.

W 2017 roku z łódzkich przystanków kolejowych skorzystało nawet 185 proc. więcej pasażerów ŁKA, niż w 2016 roku przed wprowadzeniem honorowania biletów. Tak było w przypadku Łodzi Pabianickiej. Pasażerowie bardzo chętnie korzystali również z przystanków Łódź Dąbrowa, Łódź Chojny, Łódź Andrzejów i Łódź Widzew.

Czytaj też: Najmłodsze pociągi ma Łódzka Kolej Aglomeracyjna i Koleje Małopolskie

- To są spektakularne wzrosty - mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. - Cieszymy się, bo świadczy to o uzupełnianiu się naszych ofert i wychodzeniu naprzeciw potrzebom pasażerów. Z naszych wyliczeń wynika, że już całkiem niedługo przewieziemy ŁKĄ 10 milionowego pasażera.

- Pasażerowie doceniają także czas przejazdu - dodaje Janusz Malinowski, prezes ŁKA. - Do Zgierza czy Pabianic jest on bezkonkurencyjny, do 20 minut. Z kolei integracja biletowa to także nasza wartość dodana, a planowany rozwój i modernizacja przystanków jeszcze bardziej uatrakcyjni naszą ofertę.

To nie koniec udogodnień

Następnym etapem integracji mają być wspólne tabliczki przystankowe, czy jeszcze lepsza koordynacja rozkładów jazdy.

- Będziemy dalej popularyzować kolej, aby stała się takim środkiem transportu dla łodzian, jak tramwaj czy autobus - twierdzi Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

W ramach wspólnego honorowania w granicach miasta Łodzi można podróżować pociągami ŁKA na podstawie biletów jednorazowych czy okresowych Lokalnego Transportu Zbiorowego (MPK Łódź). Obowiązują wszystkie ulgi i uprawnienia do bezpłatnych przejazdów m.in. dla osób powyżej 75 roku życia. W pociągach ŁKA zainstalowane zostały „autobusowe” kasowniki.

Z kolej pasażerowie posiadający bilet strefowy ŁKA mogą podróżować tramwajami i autobusami MPK Łódź. Bilet ten obowiązuje w granicach Łodzi, jak również w Zgierzu i Pabianicach. Ceny biletów strefowych są analogiczne do biletów MPK Łódź i ważne 20, 40 czy 60 minut. Oferta uwzględnia również bilety okresowe miesięczne i kwartalne.

Nowością jest wprowadzenie honorowania w łódzkiej komunikacji miejskiej Wspólnego Biletu Samorządowego. To oferta obejmująca dotychczas przewoźników kolejowych: Łódzką Kolej Aglomeracyjną, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Wielkopolskie, Arriva, Warszawską Kolej Dojazdową. Bilet jest ważny dobę, kosztuje 38 złotych i uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów pociągami wskazanych przewoźników. Od 30 marca WBS jest honorowany także w lokalnym transporcie zbiorowym w Łodzi w graniach miasta.

W 2017 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna przewiozła 3 mln 854 tys. 74 pasażerów, o 53 proc. więcej niż w roku 2016. Spółka sukcesywnie zwiększa liczbę uruchamianych połączeń. W 2018 roku dziennie ŁKA ma uruchamiać średnio 134 połączenia. Prognozowana liczba pasażerów ma wynieść w obecnym roku 4 508 000 osób.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.