PARTNER PORTALU
  • BGK

Noc Kultury, Jarmark Jagielloński. Lublin zarabia na festiwalach

  • KDS    1 lutego 2018 - 13:21
Noc Kultury, Jarmark Jagielloński. Lublin zarabia na festiwalach
Publicznością czterech flagowych lubelskich festiwali są przede wszystkim osoby z pokolenia Y (w wieku 20–36 lat), a następnie z pokolenia X (w wieku 37–52 lata). (fot.nockultury.pl/IgnacTokarczyk)

W zeszłym roku tylko podczas czterech największych festiwali turyści odwiedzający Lublin u lokalnych przedsiębiorców zostawili 75 mln zł.




  •  Zespół badawczy złożony z socjologów, ekonomistów i filozofów zbadał wpływ imprez kulturowych na rozwój społeczny i gospodarczy.
  • Skupili się oni na czterech największych, cyklicznych, plenerowych festiwalach kulturalnych z Lublina.
  • Ich uczestnicy zostawili u lokalnych przedsiębiorców 75 mln zł. 

Badanie dotyczyło następujących imprez: Noc Kultury, Wschód Kultury – Inne Brzmienia, Carnaval Sztukmistrzów oraz Jarmark Jagielloński. Autorzy projektu nie tylko pytali uczestników o wydatki, ale także przestudiowali dokumenty strategiczne i promocyjne miasta, rozmawiali z lokalnymi przedsiębiorcami, a także przeprowadzili ankietę internetową wśród wolontariuszy, którzy pomagali przy organizacji festiwali.

Naukowcy mieli ustalić, jaki wpływ te wydarzenia mają na rozwój gospodarczy i społeczny Lublina oraz sprawdzić, czy organizacja tego typu przedsięwzięć jest dla miasta, jego mieszkańców i przedsiębiorców opłacalna.

Czytaj więcej: Łódź miastem coraz bardziej atrakcyjnym dla turystów

Wyniki raportu przedstawili w czwartek (1 lutego). Po analizie raportu pod tytułem „Wpływ lubelskich festiwali plenerowych na rozwój gospodarczy i społeczny miasta” wniosek nasuwa się jeden - opłaca się organizować festiwale. 

Okazuje się, że uczestnicy wszystkich festiwali niemieszkający w Lublinie podczas całego pobytu w mieście u lokalnych przedsiębiorców zostawili w sumie 75 mln zł. Kupowali przede wszystkim jedzenie - zarówno w restauracjach i pubach, jak i punktach handlowych.

- Wnioski te potwierdzają sami przedsiębiorcy ze Starego Miasta. 90 procent przebadanych osób przyznaje, że festiwale pozwalają zwiększyć obroty w ich firmach, i to nawet o 63 procent w porównaniu do zwykłych dni - zaznaczają autorzy projektu. 

Dodatkowym plusem dla miasta jest fakt, że niemal wszyscy goście festiwalowi spoza Lublina deklarowali, że zamierzają wrócić. - Wnioski te pokazują, jak ważne dla rozwoju turystyki w naszym mieście są wydarzenia kulturalne i artystyczne - podkreślają autorzy badania. 

Czytaj więcej: Władze miasta zapowiadają karanie za żerowanie na turystach

Badanie pozwoliło również lepiej przyjrzeć się przyjezdnym gościom. Wynika z nich, że publicznością czterech flagowych lubelskich festiwali są przede wszystkim osoby z pokolenia Y (w wieku 20–36 lat), a następnie z pokolenia X (w wieku 37–52 lata).

Uczestnicy festiwali najczęściej mają wykształcenie wyższe oraz oceniają swoją sytuację finansową jako dobrą i bardzo dobrą. Można zatem powiedzieć, że publiczności festiwalowe to przede wszystkim osoby w młodym i średnim wieku, dobrze sytuowane, po studiach wyższych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.