PARTNER PORTALU
  • BGK

Konsultacje projektów drogowych: Samo spotkanie z mieszkańcami nie wystarczy

  • AW    12 grudnia 2017 - 16:30
Konsultacje projektów drogowych: Samo spotkanie z mieszkańcami nie wystarczy

Takie kwestie jak: poszerzenie/zwężenie jezdni, przebieg drogi, elementy które powstają lub ich przebieg - niełatwo sobie wyobrazić przeciętnemu mieszkańcowi (fot.pixabay)

Konsultowanie zawczasu z mieszkańcami oraz właściwa prezentacja projektów to zdaniem Porozumienia rowerowego klucz do właściwego procedowania projektów drogowych w tym rowerowych w miastach.




Jak podkreślają przedstawiciele stowarzyszenia, ze wsparciem ze strony organizacji Miasta Dla Rowerów starają się, aby projekty drogowe były konsultowane zawczasu z mieszkańcami. Ale same konsultacje, jeśli nie są dobrze przygotowane, mogą wnieść niewiele dobrego.

– Często nawet jak ktoś się chce zorientować w temacie inwestycji to musi się pofatygować w gadzinach pracy urzędu jak i swoich jak również. Czasem może pobrać pliki które zazwyczaj w celu utrzymania rozdzielczości mają sporą objętość i podział na strony, co ludzi też zniechęca bo nie wiedzą czego szukać – komentuje Michał Wolny z działającego w Lublinie Porozumienia rowerowego.

Dlatego ważną kwestią takich konsultacji jest sposób prezentacji projektu.

– Niestety nie wszyscy mieszkańcy są projektantami czy mają o tym wiedzę, jak również nie wszyscy są wstanie wyłapać niuanse czy zmiany wynikające z samych projektów – tłumaczy Wolny. Przy większych budowach wychodzą „kwiatki” bo mieszkańcy nie wiedzieli jak inwestycja w rzeczywistości będzie wyglądać chodź widzieli plany widzieli. Tymczasem często na spotkaniach konsultacyjnych są proste pytania, które można wyjaśnić odpowiednią prezentacją – dodaje.

Chodzi np. o takie kwestie jak: poszerzenie/zwężenie jezdni, przebieg drogi, elementy które powstają lub ich przebieg. Gorącym przykładem w Lublinie jest poszerzenie u. Sowińskiego.

– Dopiero wbijając kołka w trawnik cześć osób zdała sobie sprawę gdzie będą znajdować się poszczególne elementy drogi – komentuje Krzysztof Kowalik z Porozumienia rowerowego.

Zdanie aktywistów, ułatwieniem byłaby prezentacja projektów „na podkładzie” z satelity. Daje to możliwość wstępnego ocenienia projektu w bardziej realnych parametrach niż czysty dokument.

Przykładem jest serwis Mapa Infrastruktury Rowerowej Lublina który ma warstwę „w budowie” prezentującą przebieg infrastruktury rowerowej na różnych podkładach.Ale ostatnio serwis w tym zakresie się rozwiną o prezentację dokumentacji / projektu w formie graficznej na podkładzie z satelity.

– W Lublinie mamy miejski geoportal na którym można by prezentować projekty do wglądu dla ogółu – proponują. – Od dawna wnioskujemy o prezentacje projektów w formie elektronicznej na warstwie z satelity i zazwyczaj się to sprawdza – dodają.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.