Rada Miasta Krakowa jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie wspierania mobilności aktywnej realizowanej za pomocą urządzeń transportu osobistego, do których zaliczają się rolki, deskorolki i hulajnogi.
Uchwała w sprawie wspierania mobilności aktywnej realizowanej za pomocą urządzeń transportu osobistego została jednogłośnie przyjęta przez radnych Krakowa 20 grudnia.
Oznacza to, że Kraków jako pierwsze miasto w Polsce będzie prowadzić spójną, przemyślaną politykę na rzecz rolkarzy.
- Szczególnie cieszy fakt, że sprawa ta ma pełne poparcie prezydenta miasta, który już wcześniej pozytywnie wypowiadał się na ten temat – nie ukrywa swojego zadowolenia koordynator inicjatywy „Kraków i Śląsk dla rolkarzy” Jakub Łoginow.
Prezydent uwzględnił w budżecie poszerzenie alejki przy Błoniach. Jest też obietnica wymiany w przyszłym roku asfaltu na Bulwarach Wiślanych, a Bulwary uzyskają połączenie z 6-kilometrową trasą nad Wisłą z Mostu Zwierzynieckiego do Bielan. Tym samym, ważne dla środowiska rolkarskiego inwestycje mają szansę na realizację już w przyszłym roku.
W ramach realizacji ustawy odbędzie się spotkanie w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie przedstawicieli środowiska rolkarskiego z dyrektorem Łukaszem Frankiem i oficerem rowerowo-rolkarskim Marcinem Wójcikiem. Powstaną standardy piesze, o których jest mowa w przyjętej uchwale.
- Urzędnicy ZIKIT i Zarządu Zieleni Miejskiej są bardzo pozytywnie nastawieni do tych kwestii, co wskazuje, że uchwała nie pozostanie jedynie na papierze, lecz będzie realizowana - uważa Jakub Łoginow.
Czytaj też: Kraków ogranicza ruch samochodów
Inicjatywa „Kraków, rolki i my” której przewodzi Robert Dracz, od kilku lat organizuje w Krakowie cykliczne nocne przejazdy rolkarskie ulicami miasta. Przejazdy cieszą się ogromną frekwencją, przykładowo w sierpniowym przejeździe wzięło udział 1640 osób. Z kolei inicjatywa „Kraków i Śląsk dla rolkarzy” od 2016 roku zabiega o wprowadzenie rozwiązań architektonicznych i organizacyjnych przyjaznych rolkarzom i innym pieszym, także tym, którzy chcieliby traktować rolki tak, jak dziś coraz częściej wykorzystywany jest rower - czyli jako środek lokomocji.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.