PARTNER PORTALU
  • BGK

Blogerzy do promocji miast i regionów. Czy to się opłaca?

  • Michał Nowak    14 lipca 2017 - 14:23
Blogerzy do promocji miast i regionów. Czy to się opłaca?
Blogi już nie kojarzą się z formą internetowego pamiętnika, ale ze sposobem na zarabianie pieniędzy. (fot. pixabay)

Małopolska, Górny Śląsk, a nawet Ministerstwo Sportu i Turystyki nawiązali promocyjną współpracę z popularnymi blogerami i vlogerami. Twierdzą, że mogą oni skutecznie promować nie tylko restauracje, kosmetyki, napoje czy też ubrania, ale także miejskie i regionalne akcje oraz walory. Pojedyncze akcje kosztują po 10 tys. złotych, podobno opłaca się, choć efekt nie zawsze jest mierzalny.




• Twórcy internetowi, a więc blogerzy i vlogerzy, potrafią być doskonałym narzędziem promocji, o czym przekonał się choćby Kraków. Po ich usługi ustawiają się w kolejce kolejne samorządy.

• – Profesjonalny bloger zrobi artykuł, filmik i przeprowadzi kampanię w mediach społecznościowych. I często jest to tańsze niż klasyczne formy promocji – mówi nam jeden z popularnych blogerów podróżniczych.

• Do komercyjnego potencjału blogerów przekonuje się nawet rząd, powołując ich do Społecznej Rady Turystyki działającej przy ministerstwie Witolda Bańki.

Samorządowcy coraz bardziej otwierają się na blogerów i vlogerów, czyli twórców treści w internecie, którzy posiadają szerokie grono wiernych odbiorców, a w mediach społecznościowych czują się jak ryba w wodzie.

W ostatnim czasie wrocławski magistrat postanowił wspomóc w promocji parę vlogerów z tego miasta, która kręci turystyczne reportaże zarówno o stolicy Dolnego Śląska, jak i o całym regionie. Ich kanał na YouTube, zatytułowany „Łowcy przygód”, liczy ponad 11 tys. subskrypcji i przyświeca mu idea prezentowania tych miejsc, o których zapominają przewodniki.

Czytaj też: "Belle Epoque" wypromuje Kraków, a "Volta" Lublin. Miasta mocno zabiegają o filmowców

W celu pozyskania funduszy na kolejne odcinki, twórcy vloga postanowili wystartować z akcją w serwisie Patronite, którego użytkownicy dobrowolnie przelewają pieniądze na tego typu cele. Informacja o tym pojawiła się na oficjalnej stronie miasta Wroclaw.pl.

(Autorzy vloga - w przesłanej do nas informacji już po opublikowaniu artykułu - stanowczo podkreślili, że urząd miasta nie miał żadnego udziału w promowaniu kanału "Łowcy Przygód". 

- Nieprawdą jest, w odniesieniu do vloga Łowcy Przygód, jakoby "W ostatnim czasie wrocławski magistrat postanowił wspomóc w promocji parę vlogerów z tego miasta". Wrocławski magistrat w żaden sposób nie wspomagał Łowców Przygód i sytuacja ta nie uległa zmianie - napisał do nas Marcin M. Drews, redaktor naczelny kanału "Łowcy przygód". Całość oświadczenia publikujemy TUTAJ.)

Kraków z perspektywy dziewięciu blogerów

Blogerzy i vlogerzy coraz częściej promują regiony – samodzielnie bądź we współpracy z samorządem. Kraków jako pierwsze miasto w Polsce skorzystał z takiego rozwiązania na szeroką skalę.

Pod koniec ubiegłego roku krakowski magistrat w ramach akcji #BlogerzyWKrakowie zaprosił polskich twórców internetowych do opracowania turystycznych tras po mieście. W ten sposób powstało dziewięć propozycji zwiedzania miasta, pasujących do tematyki blogów oraz dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb milionów gości, którzy co roku odwiedzają stolicę Małopolski.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (6)

  • Ola, 2017-07-16 13:10:44

    Do dfs: Łowcy już przesłali do redakcji tego portalu sprostowanie, które opublikowali też u siebie. Wypunktowali pięknie urzędowe manipulacje.
  • dfs, 2017-07-15 00:56:42

    Hahahaahh w czym magistrat niby pomógł Łowcom Przygód? Za to teraz żaba u kowala podnosi łapę do podkucia tak? Żenada!!!
  • Ola, 2017-07-14 23:49:13

    Niestety, Łowcy Przygód na swoim profilu FB zdementowali podaną w artykule informację o wsparciu ze strony wrocławskiego magistratu. Mało tego, swego czasu pisali o braku jakiegokolwiek wsparcia ze strony miasta i napisali, że sytuacja ta nie uległa zmianie.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.