Kraków partnerem Narodowej Wyprawy Zimowej na K2

Kraków dofinansuje Narodową Wyprawę Zimową na K2. To jedyne polskie miasto, które zdecydowało się na taki krok. Krakowscy samorządowcy przekonują, że promocja miasta poprzez wydarzenia sportowe jest najważniejsza, najtańsza i przynosi najlepsze efekty.
Kraków partnerem Narodowej Wyprawy Zimowej na K2
Katarzyna Król, wiceprezydent Krakowa w towarzystwie członków zimowej wyprawy na K2 (fot. krakow.pl)

K2 to obecnie jedyny niezdobyty jeszcze zimą ośmiotysięcznik. Jako pierwszy z czternastu szczytów Korony Himalajów i Karakorum w lutym 1980 r. zdobyty został Mount Everest. Dokonał tego Krzysztof Wielicki i Leszek Cichy. W sumie na trzynaście zdobytych zimą ośmiotysięczników na dziewięć jako pierwsi weszli Polacy (dziesiąty zdobyty został na spółkę z Włochem Simone Moro).

Do zdobycia K2 zimą Polacy przymierzali się do tej dwa razy. Ta próba będzie trzecim podejściem. Wyprawa wyruszy z Polski 29 grudnia. Jej kierownikiem będzie Krzysztof Wielicki, jeden z najsłynniejszych polskich himalaistów.

Czytaj : Promocja miast i województw: Kto wydaje najwięcej na promocję?

Na sfinansowanie wyprawy Ministerstwo Sportu i Turystyki przekazało 1 mln zł w ramach konkursu „Wspieranie promocji Polski w pionierskich osiągnięciach sportowych na świecie na lata 2017-2019”. Partnerem strategicznym ekspedycji jest należąca do Totalizatora Sportowego marka LOTTO. Do grona sponsorów dołączył też Kraków.

- Do tej pory miasto wspierało głownie imprezy masowe, ale w tym przypadku pozytywna decyzja zapadła bardzo szybko i cieszymy się niezmiernie, że Kraków będzie partnerem wyprawy najlepszych z najlepszych. Myślę, że ta wyprawa zakończy się pierwszym zimowym zdobyciem ostatniego ośmiotysięcznika, wszystko przebiegnie szczęśliwie także dzięki temu, że marka naszego magicznego miasta będzie wyprawie towarzyszyła. Trzymamy kciuki i jesteśmy niezwykle dumni z tego, że staliśmy się miastem partnerskim dla tego niezwykłego przedsięwzięcia jako stolica Małopolski, województwa górskiego – powiedziała Katarzyna Król, wiceprezydent Krakowa.

Czytaj : Kraków zaczyna promować się poprzez turystykę medyczną

- Udowodniliśmy już wielokrotnie, że promocja miasta poprzez wydarzenia sportowe jest najważniejsza, najtańsza i przynosi najlepsze efekty – dodaje Krzysztof Kowal – dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE