PARTNER PORTALU
  • BGK

Turystyka motorem rozwoju regionów. Ten motor trzeba tylko umieć odpalić

  • JJ    26 maja 2018 - 08:00
Turystyka motorem rozwoju regionów. Ten motor trzeba tylko umieć odpalić
Sukces „Szlaku zabytków techniki” - nowego i oryginalnego „produktu” turystycznego na Śląsku, świadczy o tym, że bardzo mocno zmieniły się oczekiwania turystów (fot. GPW Katowice)

Branża turystyczna może spełniać taką rolę jak fabryki i wytwórnie w rejonach uprzemysłowionych, będąc zarazem „przemysłem czasu wolnego”, który jest przyjazny dla środowiska.




  • Od kilku lat branża turystyczna dynamicznie się zmienia. Turyści szukają nie tylko noclegu w przyzwoitych warunkach i dobrego jedzenia, ale także doznań i emocji.
  • Dziś nie wystarczy nazwać szlak „zielony” czy „czerwony”. Turysta chce iść "szlakiem zakochanych”, „myśliwskim” czy - to oferta dla dzieci - bajkowym „szlakiem utopca”.
  • To, co jeszcze niedawno wydawało się niesprzedawalne w turystyce, sprzedaje się znakomicie.
  • Temat rozwoju branży turystycznej i jego wpływu na rozwój regionów poruszany był podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Dzisiaj internet pozwala wyszukać atrakcje każdemu według jego indywidualnych zainteresowań. Dlatego różne hotele i najróżniejsze obiekty, które potrafią być inne, charakterystyczne tylko dla siebie, a nie jedynie kopiują to, co robią inni, potrafią przyciągać wielu gości. Wygrywają ci, którzy potrafią „skomponować” dla klienta zestaw nie tyle atrakcji, co ofertę atrakcyjnych możliwości. Nie wszystko musi być w tej samej destynacji, ale trzeba mu pokazać wiele możliwości, po to, aby w to miejsce wracał - mówił Ryszard Skotniczy, prezes zarządu Fundacji Slow Beskid.

Jak podkreślał Henryk Mercik, wicemarszałek województwa śląskiego, sukces „Szlaku zabytków techniki” - nowego i oryginalnego „produktu” turystycznego na Śląsku, świadczy o tym, że bardzo mocno zmieniły się oczekiwania turystów. Nie poszukują już tylko hotelu w lesie, gdzie mogą spędzać czas w spokoju i na spacerze.

- Dzisiaj ludzie poszukują oferty oryginalnej, szerokiej - czegoś autentycznego, co określone miejsce wyróżnia na tle innych. W moim przekonaniu przy takich założeniach żaden region, województwo czy miasto nie jest bez szans na odniesienie sukcesu. Zabytki techniki, które jeszcze 15-20 lat temu były powodem do wstydu, teraz są magnesem. Okazuje się, że to, co jeszcze niedawno wydawało się nam niesprzedawalne w turystyce, dzisiaj sprzedaje się znakomicie - mówił Mercik.

Kopalnia Srebra strzałem w dziesiątkę

Jak podkreślał wicemarszałek, wydaje się, że taka droga dla turystyki i całego regionu jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Jako przykład podawał wpisanie kopalni rud srebra wraz z systemem zagospodarowania wód podziemnych w Tarnowskich Górach na listę światowego dziedzictwa UNESCO.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.