Warszawa zaczyna ofensywę promocyjną

Leitmotivem jest Fryderyk Chopin i jego muzyka.
Warszawa zaczyna ofensywę promocyjną
Pomnik Fryderyka Chopina w warszawskich Łazienkach. fot. pixabay

• Przyjedź do miasta Chopina - zachęca Yajia Lin, znana restauratorka mieszkająca w Warszawie.

• Chinka jest bohaterką filmu przygotowanego przez Stołeczne Biuro Turystyki na potrzeby rozpoczętej właśnie kampanii promocyjnej w Chinach.

• Podobna kampania rozpoczęła się przed tygodniem w Japonii.

 

Yajia Lin przyjechała z Chin do Warszawy wiele lat temu, jest restauratorką i ambasadorką kultury Chin w Polsce. Teraz w testimonialu zaprasza swoich rodaków na wycieczkę po Warszawie śladami Chopina. Spacerując z przyjaciółmi po jej zakątkach, pokazuje ich związek z kompozytorem, odwiedza Muzeum Chopina i bierze udział w wieczornym koncercie chopinowskim.

- Muzyka Fryderyka Chopina jest znana na całym świecie, ale miasto, które uważał za rodzinne, jest jeszcze do odkrycia dla wielu – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent stolicy. – Cieszymy się, że turystów do odwiedzenia Warszawy zachęciła właśnie postać naszego genialnego kompozytora.

Przekaz promujący Warszawę, jako miasta Fryderyka Chopina, dotrze do mieszkańców Państwa Środka poprzez różnorodne kanały informacyjne. Komunikat prasowy wraz ze spotem trafi do ok. 4,5 tys. mediów, w tym prasy, radia, telewizji i platform internetowych oraz zostanie wyświetlony w czterech największych chińskich aplikacjach informacyjnych.

Film promocyjny pojawi się także na ekranach smartfonów i innych mobilnych urządzeń za pośrednictwem dostępnych w Chinach serwisów społecznościowych, np. CCTV online video, SINA, SOHU, czy Youku. Kampania realizowana jest we współpracy z PR Newswire, jedną z największych na świecie grup mediowych, która od wielu lat jest także obecna na rynku chińskim.

Postać Fryderyka Chopina od lat cieszy się niesłabnącą estymą w Chinach, a jego kompozycje są znane już kilkuletnim uczniom szkół muzycznych. Rozpoznawalność Chopina jest na tyle duża, że Stołeczne Biuro Turystyki ciekawość poznania jego rodzinnego miasta konsekwentnie wykorzystuje w działaniach promocyjnych. Warszawa Chopina jest tematem przewodnim aplikacji mobilnych oraz strony internetowej www.chopin.warsawtour.pl przygotowanej także w chińskiej wersji językowej.

Kampania to nie jedyne działania prowadzone przez Stołeczne Biuro Turystyki w Chinach. Warszawa, jako destynacja turystyczna będzie po raz drugi promowana na rozpoczynających się za kilka dni targach turystycznych Sichuan International Travel Expo. Od przyszłego roku stolica Polski będzie także aktywnie obecna na chińskim komunikatorze WeChat, skupiającym prawie 1 miliard użytkowników, na którym otworzy swój oficjalny profil. Chiny są rynkiem o ogromnym potencjale turystycznym. Wg danych GUS w I kwartale roku 2017 Polskę odwiedziło o 85% więcej mieszkańców tego kraju niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

Podobna kampania rozpoczęła się przed tygodniem w Japonii. W jej efekcie już kilkadziesiąt japońskich serwisów internetowych napisało o Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Skończyły się wakacje to robimy kampanię promującą....wow

olga, 2017-09-13 23:38:26 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE