6 mln. zł na likwidację mazowieckich mogielników

Porozumienie o finansowaniu likwidacji mogielników podpisał samorząd województwa mazowieckiego z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
6 mln. zł na likwidację mazowieckich mogielników
Porozumienie dotyczy finansowania przez WFOŚiGW zadań z zakresu ochrony środowiska a w szczególności likwidacji mogilników i magazynów przeterminowanych środków ochrony roślin z terenu Mazowsza. Na ten cel WFOŚiGW przeznaczy 6 mln zł.

Przeterminowane środki ochrony roślin stanowią poważne zagrożenie dla środowiska naturalnego, a na Mazowszu znajduje się 10 składowisk przeterminowanych środków ochrony roślin. Zlokalizowane  są one na terenie powiatów: białobrzeskiego, kozienickiego, lipskiego, mławskiego, przasnyskiego, sokołowskiego, szydłowieckiego, zwoleńskiego i żyrardowskiego.

Łącznie we wszystkich 10 obiektach przewidzianych do likwidacji znajduje się ok. 317,7 Mg (megagram) przeterminowanych środków ochrony roślin do unieszkodliwienia. Ponadto do unieszkodliwienia przewiduje się ok. 195 Mg zanieczyszczonego gruzu z rozbiórki obiektów oraz ok. 1 389 Mg zanieczyszczonej ziemi.

Zarząd Województwa Mazowieckiego podjął się roli koordynatora likwidacji mogilników i magazynów na Mazowszu. Zgodnie z „Krajowym planem gospodarki odpadami 2010”, jak również „Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2007-2011 z uwzględnieniem lat 2012-2015” zadanie to powinno zostać zrealizowane do 31 grudnia 2010 r. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.