Bonn modelowym miastem pod względem wykorzystania bezemisyjnych pojazdów

Deutsche Post DHL przesiada się na pojazdy elektryczne służące do świadczenia usług dostawczych w Bonn i w jego okolicach. Dzięki temu miasto będzie pierwszą miejscowością w Niemczech wykorzystującą pojazdy bezemisyjne.
Bonn modelowym miastem pod względem wykorzystania bezemisyjnych pojazdów

W początkowej fazie, tj. do końca tego roku, 79 pojazdów zostanie oddanych do użytku w Bonn i w jego okolicach do świadczenia usług związanych z dostawą paczek oraz połączonych usług dostawy poczty i paczek. Projekt pilotażowy przewiduje pojawienie się na drogach około 141 pojazdów elektrycznych do 2016 r., co będzie skutkowało zmniejszeniem emisji CO2 o ponad 500 ton rocznie.

Projekt jest wspierany przez niemiecki rządowy program wsparcia elektromobilności. W maju dyrektor generalny Deutsche Post DHL Frank Appel przedstawił projekt w Bonn w towarzystwie niemieckiego Ministra Środowiska Petera Altmaiera, członka zarządu MAIL Jürgena Gerdesa i burmistrza Bonn Jürgena Nimptscha.

„Ten pilotażowy projekt jest unikalny w skali światowej i może stanowić wzór dla innych miast i regionów" - powiedział Frank Appel. „Jako czołowa firma logistyczna posiadamy największą na świecie flotę pojazdów. Dostrzegamy oddziaływanie handlu globalnego na środowisko i przyjmujemy za to odpowiedzialność: alternatywne napędy pojazdów są używane w naszej flocie już od lat. Ok. 8.500 pojazdów, z napędami przyjaznymi dla środowiska, wykorzystywanych w całej firmie gwarantuje najbardziej wydajną flotę w branży."
 
Deutsche Post DHL uczestniczy w wielu projektach pilotażowych wprowadzających technologie alternatywnego napędu pojazdów. Wiąże się to z wykorzystaniem silników hybrydowych i pojazdów napędzanych prądem, gazem i biogazem, oraz z testowaniem podwójnego paliwa lub modyfikacjami aerodynamicznymi.

Grupa współpracuje ze wszystkimi dużymi producentami samochodów. W 2011 r. zaczęła również projektować dedykowany pojazd elektryczny; został on zaprojektowany do dostaw poczty i paczek we współpracy ze StreetScooter GmbH i instytutami niemieckiej politechniki w Akwizgranie RWTH Aachen University. „StreetScooter" to pojazd z napędem elektrycznym specjalnie dostosowany do potrzeb Deutsche Post DHL.

Pierwsze 50 wyprodukowanych pojazdów pojawi się już latem tego roku, z czego 20 z nich trafi do użytku w projekcie pilotażowym z zakresu dostaw neutralnych pod względem dwutlenku węgla w Bonn, a kolejne 30 zostanie wykorzystanych w całych Niemczech do transportu poczty i paczek.

„Projekt pilotażowy w Bonn jest projektem modelowym. Skupiając się na dostawach w mieście, możemy ograniczyć zanieczyszczenie środowiska i hałas, a także możemy zredukować zużycie paliwa. Ponieważ działamy opierając się na największej flocie pojazdów w Niemczech, jesteśmy wyjątkowo zainteresowani wykorzystywaniem innowacyjnych i przyjaznych środowisku pojazdów. Jestem szczególnie zadowolony z tego, że możemy wykorzystać nasze własne pojazdy elektryczne w projekcie. „StreetScooter" jest robionym na zamówienie samochodem elektrycznym, który został zaprojektowany dla naszych potrzeb związanych z codziennymi usługami dostawy poczty. 20 takich samochodów i około 60 kolejnych wyjedzie na ulice Bonn i okolic od połowy 2013 r." - powiedział Jürgen Gerdes, członek zarządu MAIL w Deutsche Post DHL.

„Cieszę się, że Bonn będzie odgrywać pionierską rolę. W przyszłości nasze ekologiczne miasto będzie czerpać korzyści z wykorzystania pojazdów dostawczych Deutsche Post neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla" - powiedział Jürgen Nimptsch, burmistrz Bonn.

Działania rządu w zakresie elektromobilności są ważnym krokiem na ścieżce do wprowadzenia transportu, który jest czysty i bezpieczny dla klimatu.

Programy promujące elektromobilność, które rozpoczęły się od programu „Renewably Mobile" w kwietniu 2009 r., zostały rozszerzone w sierpniu 2011 r.

Przede wszystkim wspierają one plany określające oddziaływanie na środowisko i klimat dzięki testom terenowym ruchu samochodowego i dostawczego, łączenia elektromobilności z odnawialnymi źródłami energii i zintegrowania ich z siecią, plany wprowadzania norm ekologicznych do biznesu i umożliwiania dostępu do zasobów i zapewniania recyklingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.