Dofinansowanie na usunięcie azbestu

Mieszkańcy wielu miast, w tym i Swarzędza, nieświadomie trują się wszystkim dobrze znaną rakotwórczą substancją. Tym trucicielem jest azbest – popularny niegdyś w naszych domach materiał izolacyjny.
Dofinansowanie na usunięcie azbestu
Od dłuższego już czasu urzędy miejskie przeprowadzają akcje usuwania azbestu oraz akcje edukacyjne, mające na celu uświadamianie społeczeństwu, jak niebezpieczne może być jego stosowanie.

Wdychane substancje mogą powodować nowotwory i inne ciężkie schorzenia. Zgodnie z unijnym prawem wyroby azbestowe mają więc zniknąć z terenu Polski do 2032 roku.

Warto wiedzieć, że również w Swarzędzu można otrzymać dotację na usunięcie szkodliwego dla zdrowia azbestu. Urząd Miasta wznowił akcję „Rusza Azbest”, dzięki której wyroby azbestowe mogą być bezpiecznie usunięte.

Mieszkańcy gminy Swarzędz na usunięcie, wywóz i utylizację mogą otrzymać nawet do 70 proc. dofinansowania. Osoby, które skorzystają z dotacji, za całość przedsięwzięcia poniosą jedynie 30 proc. kosztów.

Aby uzyskać dotację należy do dnia 30 września 2011 roku złożyć wypełniony wniosek w Urzędzie Miasta w Referacie Rolnictwa, Melioracji i Ochrony Środowiska (parter, pok. 115).

Demontaż potrwa do 15 grudnia tego roku. Urząd Miasta przypomina o tym, że w przypadku usuwania wyrobów azbestowych zamiar wykonywania robót należy niezwłocznie zgłosić do Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

Wniosek (w formacie .pdf) o dofinansowanie na likwidację wyrobów zawierających azbest można pobrać poniżej. Należy podać w nim między innymi adres posesji oraz zakres prac objętych wnioskiem, a także określić prawo do dysponowania nieruchomością. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.