Jak nie obrastać śmieciami czyli „Dziki bluszcz”

„Dziki bluszcz” autorstwa artystki Izy Rutkowskiej wdarł się w tkankę miasta i oplótł budynek warszawskiego Muzeum Woli. Instalacja została stworzona w ramach ogólnopolskiej kampanii realizowanej przez Ministerstwo Środowiska „Segregujesz i śmiecisz mniej”. W akcję zaangażowali się mieszkańcy Warszawy, stając się jednocześnie współautorami tej nietypowej instalacji.
Jak nie obrastać śmieciami czyli „Dziki bluszcz”
fot.,mat.prasowe

W ciągu roku każdy z nas produkuje blisko 320 kg śmieci. Większość z nich to cenne surowce, które można ponownie wykorzystać – pod warunkiem, że zostaną przez nas odpowiednio posegregowane.

W ramach kampanii „Segregujesz i śmiecisz mniej” Iza Rutkowska, zaangażowana społecznie artystka, zachęca Polaków do regularnego i świadomego segregowania śmieci. Przez ostatni miesiąc mieszkańcy Warszawy pomagali tworzyć „Dziki bluszcz”.

Wspólne dzieło składa się z odpowiednio posegregowanych odpadów zaszytych w liściach bluszczu. Instalacja pojawiła się już na fasadzie Muzeum Woli, oddziału Muzeum Warszawy.

Zaangażować można się było na dwa sposoby - dostarczyć posegregowane śmieci, które posłużyły za surowiec do budowy instalacji lub wspólnie z Iza Rutkowską uszyć liście bluszczu.

Tworzenie Dzikiego Bluszczu zwabiło wielu ciekawych i chętnych do segregacji śmieci warszawiaków. Liście instalacji tworzyły dzieci, dorośli, a także seniorzy z całej Polski, którzy działają wspólnie w ramach projektu Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „Ę”.

Efekty wspólnej pracy można zobaczyć w Muzeum Woli przy ulicy Srebrnej 12 w Warszawie, a także na sąsiednich blokach.

Więcej informacji o wydarzeniu oraz relacje z jego przebiegu znaleźć można na stronie www.naszesmieci.pl.

Współpraca Ministerstwa Środowiska z Izą Rutkowską odbywa się w ramach ogólnopolskiej kampanii „Segregujesz… i śmiecisz mniej!”, promującej właściwe postępowanie z odpadami.

Kampania „Segregujesz… i śmiecisz mniej!” to ogólnopolska kampania Ministerstwa Środowiska, która promuje właściwe postępowanie z odpadami.

W ramach projektu powstały spoty telewizyjne, w których Wojciech Modest Amaro, jedyny restaurator w Polsce z prestiżową gwiazdką Michelin, oraz Maciej Nowak, znany krytyk kulinarny i teatralny, pokazują, że współczesna kuchnia polska nie może się obyć bez segregowania.

Spoty można zobaczyć w listopadzie i grudniu w największych stacjach telewizyjnych.

Prowadzone równocześnie działania w internecie są skierowane do mieszkańców, którzy szukają praktycznych porad dotyczących segregacji, a także do gmin i przedsiębiorców.

Gminy mogą skorzystać m.in. z dobrych praktyk w angażowaniu mieszkańców do podjęcia segregacji, a także z graficznych oznakowań na pojemniki i worki na śmieci.

Materiały dla przedsiębiorców zachęcają do społecznej odpowiedzialności biznesu, również w zakresie recyklingu opakowań i ułatwień dotyczących segregowania odpadów w miejscu pracy. Dodatkowe materiały informacyjne, takie jak filmy, infografiki i artykuły są dostępne na stronie kampanii www.nasześmieci.pl.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE