Plan Legnicy: pozbyć się 30 ton azbestu

WFOŚiGW we Wrocławiu przyznał Legnicy dofinansowanie w wysokości ok. 20 tys. zł na realizację Programu usuwania azbestu na terenie gminy na lata 2014–2015. Do 15 stycznia można składać wnioski o udział w programie.
Plan Legnicy: pozbyć się 30 ton azbestu
Właścicielami 90 proc. budynków w Legnicy, w których występują materiały azbestowe, są osoby fizyczne (fot. sxc.hu)

Jak informuje legnicki magistrat, o zakwalifikowanie do udziału w programie mogą ubiegać się osoby fizyczne, które są właścicielami nieruchomości, obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji lub innego miejsca zawierającego azbest.

Azbest będzie również usuwany na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Legnicy.

Koszty usuwania azbestu będą finansowane w następujący sposób:

• 15 proc ze środków budżetu miasta Legnicy,

• 85 proc., lecz nie więcej niż 680 zł za tonę - z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przy wsparciu finansowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, których dysponentem będzie Gmina Legnica.

Wykonawcą prac w zakresie usuwania azbestu będzie specjalistyczna firma wybrana w miejskim przetargu.

Warunkiem uzyskania dofinansowania jest złożenie wniosku o przystąpieniu do programu wraz z kopiami wymaganych dokumentów. Deklarowany we wniosku termin realizacji prac w zakresie usuwania azbestu nie może być dłuższy niż do 30 września br. Wnioski należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta Legnicy, w terminie do 15 stycznia.

Pełny regulamin i formularz wniosku dostępne są na stronie www.legnica.eu.

- Niszczenie azbestu przy współudziale WFOŚiGW we Wrocławiu prowadziliśmy już w latach 2011 i 2012 r. Usunięto go wówczas ponad 13 ton z nieruchomości gminnych i należących do Zarządu Gospodarki Mieszkaniowej - informuje Arkadiusz Rodak, rzecznik prasowy prezydenta Legnicy.

Program został opracowany w 2009 r. i przyjęty przez Radę Miejską w roku 2010. Sporządzona wówczas inwentaryzacja wykazała obecność w mieście 382,5 tony azbestu.

- Pod tym względem jesteśmy na tle innych dużych miast w dużo korzystniejszej sytuacji. Inwentaryzacja wykazała też, że właścicielami 90 proc. obiektów, w których występują materiały azbestowe, są osoby fizyczne. Również one będą mogły być beneficjentami gminnego dofinansowania - dodaje Rodak, podkreślając, że dofinansowanie dotyczyć będzie wyłącznie kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwienia azbestu.

- Dopłaty nie mogą być wykorzystane na nowe pokrycia dachowe, na nowe elewacje czy zabezpieczenie konstrukcji dachu do czasu nowego pokrycia - wyjaśnia rzecznik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE