PARTNER PORTALU
  • BGK

Puszczy Białowieska: turystyczny program lojalnościowy

  • pap    18 stycznia 2015 - 16:48
Puszczy Białowieska: turystyczny program lojalnościowy
Żubr w Puszczy Białowieskiej (fot.:wikipedia.commons)

- Starostwo hajnowskie wraz z Lokalną Organizacją Turystyczną tworzy portal, który umożliwi turystom powracającym kilkakrotnie do Puszczy Białowieskiej korzystanie z programu lojalnościowego.




Podmioty świadczące usługi dla turystów i działające w rejonie Puszczy Białowieskiej (Podlaskie) mają proponować turystom odwiedzającym te tereny zniżki czy pakiety korzyści, aby ich zachęcić do powrotu. Korzystanie z portalu ma być możliwe już od najbliższego letniego sezonu turystycznego.

Trwają prace nad wyłonieniem wykonawcy, a portal ma być technicznie gotowy do końca marca - poinformował PAP prezes zarządu LGD "Puszcza Białowieska" Eugeniusz Kowalski.

"Jeżeli będzie większe zapotrzebowanie na usługi, to wiadomo, one będą przez to tańsze. Ze zwiększonego obrotu usługodawca turystyczny zarobi swoje albo i troszkę więcej. A klient będzie miał satysfakcję, że w tej samej cenie otrzymał więcej różnych usług turystycznych" - mówi Kowalski.

Do początku maja system będzie wdrażany i testowany. Przedsięwzięcie powstaje za pieniądze z UE z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich z puli przeznaczonej dla Lokalnych Grup Działania. Program wymyśliła Lokalna Grupa Działania "Puszcza Białowieska".

Eugeniusz Kowalski tłumaczy, że produkt turystyczny należy traktować tak samo, jak sprzedaż towaru w sklepie - choć ma inny charakter - i należy do niego przekonywać klientów najróżniejszymi metodami. Jedną z nich jest tzw. program lojalnościowy. "Chodzi o związanie klienta z usługodawcą, a jeszcze lepiej z obszarem, na którym ten produkt występuje. Program lojalnościowy preferuje wiernych klientów" - mówi Kowalski.

Powstający program lojalnościowy dla miłośników przyrody unikalnej Puszczy Białowieskiej ma ich "wiązać" zarówno emocjonalnie, jak i dawać finansową satysfakcję z powrotów na wypoczynek w tej okolicy. "Za to, że był u nas trzy czy cztery dni, otrzyma jakieś bonusy, prezenty, w formie umownej czy punktów, których sobie nazbiera i będzie je mógł sobie na coś zamienić - na dowolną usługę lub atrakcję, z której może skorzystać za darmo, albo ze zniżką" - tłumaczy Kowalski.

Cały system ma być zarządzany przez powstającą specjalną platformę internetową. "Turyści będą otrzymywać elektroniczne karty lojalnego klienta, tak jak karty bankomatowe, i będą się mogli nimi posługiwać" - powiedział Kowalski.

Do programu na początek będzie wybranych 30 podmiotów, które wcześniej zdobywały już dotacje z LGD na inwestycje podnoszące jakość świadczonych usług. To hotele, pensjonaty, wypożyczalnie sprzętu turystycznego, restauracje. Będą też w systemie gminy prowadzące ośrodki turystyczne. Systemem będzie zarządzać Lokalna Organizacja Turystyczna.

System pozwoli także zebrać dane o ruchu turystycznym, dotyczące preferencji turysty, odwiedzanych miejsc, tras przejazdu. "To nam pozwoli zanalizować, jaki mamy ruch turystyczny, jakie mamy silne strony, jakie słabe" - mówi Kowalski. Przedsięwzięcie ma być rozwijane i promowane.

Nie ma precyzyjnych danych, ile osób odwiedza rocznie rejon Puszczy Białowieskiej. Zazwyczaj ok. 120 tys. osób rocznie kupuje bilety wstępu do Białowieskiego Parku Narodowego. Kowalski mówi jednak, że z oceny LGD, na podstawie różnych diagnoz przeprowadzonych w 2014 r. wynika, że należy do tego dodać kolejnych ok. 36 tys. osób, które nie jeżdżą już do parku, bo wcześniej tam były i szukają innych atrakcji w całym rejonie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.