Puszczy Białowieska: turystyczny program lojalnościowy

- Starostwo hajnowskie wraz z Lokalną Organizacją Turystyczną tworzy portal, który umożliwi turystom powracającym kilkakrotnie do Puszczy Białowieskiej korzystanie z programu lojalnościowego.
Puszczy Białowieska: turystyczny program lojalnościowy
Żubr w Puszczy Białowieskiej (fot.:wikipedia.commons)

Podmioty świadczące usługi dla turystów i działające w rejonie Puszczy Białowieskiej (Podlaskie) mają proponować turystom odwiedzającym te tereny zniżki czy pakiety korzyści, aby ich zachęcić do powrotu. Korzystanie z portalu ma być możliwe już od najbliższego letniego sezonu turystycznego.

Trwają prace nad wyłonieniem wykonawcy, a portal ma być technicznie gotowy do końca marca - poinformował PAP prezes zarządu LGD "Puszcza Białowieska" Eugeniusz Kowalski.

"Jeżeli będzie większe zapotrzebowanie na usługi, to wiadomo, one będą przez to tańsze. Ze zwiększonego obrotu usługodawca turystyczny zarobi swoje albo i troszkę więcej. A klient będzie miał satysfakcję, że w tej samej cenie otrzymał więcej różnych usług turystycznych" - mówi Kowalski.

Do początku maja system będzie wdrażany i testowany. Przedsięwzięcie powstaje za pieniądze z UE z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich z puli przeznaczonej dla Lokalnych Grup Działania. Program wymyśliła Lokalna Grupa Działania "Puszcza Białowieska".

Eugeniusz Kowalski tłumaczy, że produkt turystyczny należy traktować tak samo, jak sprzedaż towaru w sklepie - choć ma inny charakter - i należy do niego przekonywać klientów najróżniejszymi metodami. Jedną z nich jest tzw. program lojalnościowy. "Chodzi o związanie klienta z usługodawcą, a jeszcze lepiej z obszarem, na którym ten produkt występuje. Program lojalnościowy preferuje wiernych klientów" - mówi Kowalski.

Powstający program lojalnościowy dla miłośników przyrody unikalnej Puszczy Białowieskiej ma ich "wiązać" zarówno emocjonalnie, jak i dawać finansową satysfakcję z powrotów na wypoczynek w tej okolicy. "Za to, że był u nas trzy czy cztery dni, otrzyma jakieś bonusy, prezenty, w formie umownej czy punktów, których sobie nazbiera i będzie je mógł sobie na coś zamienić - na dowolną usługę lub atrakcję, z której może skorzystać za darmo, albo ze zniżką" - tłumaczy Kowalski.

Cały system ma być zarządzany przez powstającą specjalną platformę internetową. "Turyści będą otrzymywać elektroniczne karty lojalnego klienta, tak jak karty bankomatowe, i będą się mogli nimi posługiwać" - powiedział Kowalski.

Do programu na początek będzie wybranych 30 podmiotów, które wcześniej zdobywały już dotacje z LGD na inwestycje podnoszące jakość świadczonych usług. To hotele, pensjonaty, wypożyczalnie sprzętu turystycznego, restauracje. Będą też w systemie gminy prowadzące ośrodki turystyczne. Systemem będzie zarządzać Lokalna Organizacja Turystyczna.

System pozwoli także zebrać dane o ruchu turystycznym, dotyczące preferencji turysty, odwiedzanych miejsc, tras przejazdu. "To nam pozwoli zanalizować, jaki mamy ruch turystyczny, jakie mamy silne strony, jakie słabe" - mówi Kowalski. Przedsięwzięcie ma być rozwijane i promowane.

Nie ma precyzyjnych danych, ile osób odwiedza rocznie rejon Puszczy Białowieskiej. Zazwyczaj ok. 120 tys. osób rocznie kupuje bilety wstępu do Białowieskiego Parku Narodowego. Kowalski mówi jednak, że z oceny LGD, na podstawie różnych diagnoz przeprowadzonych w 2014 r. wynika, że należy do tego dodać kolejnych ok. 36 tys. osób, które nie jeżdżą już do parku, bo wcześniej tam były i szukają innych atrakcji w całym rejonie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE