Rok bez finansowania usuwania azbestu

WFOŚiGW w Białymstoku odnotował rekordowe zainteresowanie usuwaniem azbestu w 2011 roku. Póki co nabór wniosków został wstrzymany z powodu braku pieniędzy na kolejne dofinansowania.
Rok bez finansowania usuwania azbestu

W ubiegłym roku 75 gmin województwa podlaskiego skorzystało ze środków zagwarantowanych w programie: „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część III - usuwanie wyrobów zawierających azbest" wdrażanym przez WFOŚiGW w Białymstoku z wydatną pomocą NFOŚiGW.

Jak podaje fundusz, po raz pierwszy od trzech lat wysokość dotacji wyniosła do 100% kosztów kwalifikowanych zadania.

Łączny koszt kwalifikowany wszystkich dofinansowanych zadań w 2011 r. wyniósł 4 536 879,70 zł, z czego 2 371 907,43 zł to środki NFOŚiGW, a 2 164 972,27 zł to wkład WFOŚiGW w Białymstoku. W wyniku realizacji projektu unieszkodliwionych zostało ok. 9.100 Mg odpadów azbestowych.

- Z uwagi na wielkie zainteresowanie dofinansowaniem zadań z zakresu usuwania azbestu i wyczerpaniem alokacji na ten cel WFOŚiGW w Białymstoku został zmuszony do wstrzymania przyjmowania wniosków w br.- czytamy na stronie internetowej podlaskiego WFOŚiGW.

Fundusz planuje pod koniec 2012 r. przeprowadzić nabór wniosków do realizacji w roku 2013. Kwota dofinansowania wyniesie ok. 4 mln zł (po 2 mln zł z WFOŚiGW w Białymstoku i NFOŚiGW).

WFOŚiGW w Białymstoku systemowo dofinansowuje zadania z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest od 2009 r. W latach 2009-2010 z pomocy skorzystały 43 gminy. Łączny koszt kwalifikowany wszystkich dofinansowanych zadań w tym okresie wyniósł 1,36 mln zł, z czego 890 tys. zł to wkład WFOŚiGW w Białymstoku (pozostała kwota została udostępniona przez NFOŚiGW).

Czytaj też: NFOŚiGW zapłaci za usunięcie azbestu w Krośnie

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.