Samorządom spodobała się idea elektrycznych aut

  • PAP/Puls Biznesu
  • 03-10-2014
  • drukuj
Przez półtora roku sprzedano w Polsce 63 auta elektryczne wszelkich marek.

Jak informuje "Puls Biznesu", przejechanie 100 km samochodem elektrycznym kosztuje 6-10 zł, czyli trzy, a czasami nawet siedem razy mniej niż samochodem z silnikiem spalinowym. Ale nie w Polsce.

W pierwszej połowie 2014 r. z polskich salonów wyjechało 35 samochodów elektrycznych. W całym 2013 r. udało się znaleźć klientów na 28 takich aut.

"Na rozwój rynku aut elektrycznych znacząco wpływają regulacje prawne i organizacyjne. W krajach, które je wprowadziły, rozwój +elektrycznego+ rynku jest o wiele szybszy" - mówi Grzegorz Paszta z Renault Polska.

Obok zachęt konieczna do rozwoju elektrycznej motoryzacji jest infrastruktura punktów poboru prądu. W Polsce punktów doładowań jest po kilka w dużych miastach. I - jak mówią przedstawiciele koncernów energetycznych - z powodzeniem to wystarcza, bo jest u nas najwyżej 150 aut elektrycznych. Na dopłaty zaś raczej nie ma co liczyć.

Czytaj tez: W Gdańsku postawią na elektryczne auta?

"Nie ma żadnych krajowych programów wspierających elektryczną mobilność. Inicjatywy widać na razie tylko na szczeblu samorządowym" - mówi Agata Szczech, dyrektor komunikacji Renault Polska.

Czytaj też: Miasta stawiaja na elektryczne ciężarówki, busy i autobusy

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE