Samorządowcy kontra azbest

  • Kurier Suwalski
  • 29-01-2011
  • drukuj
Suwalski samorząd będzie kontynuować realizację Programu Usuwania Wyrobów Azbestowych z terenu miasta, jednak zmienią się zasady udzielania finansowego wsparcia właścicielom budynków pokrytych azbestem.
Samorządowcy kontra azbest
Zainteresowani nie będą musieli płacić za demontaż pokryć dachowych, płyt czy ekranów azbestowych z własnej kieszeni, jak było to przez ostatnie 4 lata.

Obecnie władze finansują jedynie transport zdemontowanych wyrobów na składowisko oraz unieszkodliwienie ich. Od dwóch lat koszty wywozu i utylizacji azbestu pokrywane są nie tylko z miejskiej kasy ale również ze środków pozyskiwanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

- Zmiana zasad przyznawania bezzwrotnych dotacji przez WFOŚiGW daje możliwość rozszerzenia zakresu pomocy miasta o finansowanie kosztów ich demontażu - uzasadniał prezydent Czesław Renkiewicz.

Przy okazji aktualizacji programu, opracowany został również harmonogram usuwania azbestu z terenu Suwałk, który radni przyjęli podczas środowej sesji. Aktualnie szkodliwe wyroby znajdują się na ponad 2 tysiącach obiektów na terenie miasta (mieszkalnych, rolniczych, i innych). Zgodnie z założeniami zaktualizowanego harmonogramu, do roku 2015 ich obecna ilość ma zmniejszyć się o połowę, do końca roku 2022 zniknąć ma kolejne 30% wyrobów, zaś do roku 2032 przewiduje się ich całkowite wyeliminowanie. Koszty realizacji programu to ponad 2 miliony 100 tysięcy złotych (koszty odbioru szkodliwych wyrobów (40gr/kg) powiększone o koszty ich demontażu (średnio ok. 10 zł/m kw.) lub 880 tysięcy złotych (sam wywóz i utylizacja).
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE