Radni w Ostrowcu Świętokrzyskim rozszerzyli katalog osób mogących się starać o dofinansowanie na usunięcie azbestu. Wnioski należy składać do końca marca.
Ostrowiec Świetokrzyski od trzech lat realizuje „Program usuwania wyrobów zawierających azbest”, zatwierdzonego przez Radę Miasta - przypomina tamtejszy magistrat.
Program zakłada przyznanie właścicielom nieruchomości i spółdzielniom mieszkaniowym dotacji pokrywającej koszty związane z demontażem, załadunkiem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów z azbestem. Pozostałe koszty, jak na przykład ułożenie nowego pokrycia dachowego, właściciele i administratorzy budynków muszą pokryć ze środków własnych.
- Do końca marca przyjmowane będą wnioski o uzyskanie w tym roku dofinansowania na ten cel - poinformował prezydent miasta Jarosław Wilczyński (oceń jego działnia). Podczas ostatniej sesji radni Rady Miasta rozszerzyli katalog osób uprawnionych do skorzystania z tej formy pomocy.
- Aktualnie wnioski w tej sprawie mogą również składać osoby nie zameldowane w Ostrowcu, ale posiadające tu swoje nieruchomości. Jestem zadowolony z dotychczasowej współpracy z mieszkańcami. Wierzę, że rozszerzenie grona podmiotów uprawnionych do uzyskania dotacji przyczyni się do rozwiązania problemu azbestu w naszym mieście - dodał prezydent Wilczyński.
W tegorocznym budżecie miasta zabezpieczono 100 tys złotych na ten cel. Podobnie jak w latach ubiegłych, miasto stara się również o uzyskanie dofinansowania na realizację tego programu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.