W Gdańsku postawią na elektryczne auta?

W Gdańsku rozstrzygnięto już przetarg na budowę pierwszych terminali ładowania pojazdów elektrycznych, są także testowane elektryczne samochody
W Gdańsku postawią na elektryczne auta?

Grupa Energa użyczyła miastu Gdańsk dwa elektryczne samochody Nissan Leaf. Przez dwa tygodnie będą one testowane przez Urząd Miejski w Gdańsku, Zarząd Dróg i Zieleni, a następnie przez Straż Miejską i Miejski Ogród Zoologiczny „Wybrzeża”.

Ładowanie aut będzie się odbywać poprzez podłączenie ich do tradycyjnego gniazdka. Do pełnego doładowania auto potrzebuje od 6-10 h, a naładowane akumulatory mają starczyć na 200 kilometrów. Pojazdy będą używane do bieżącej obsługi spraw wykonywanych w miejskich jednostkach.

Test aut jest etapem wdrażania przez Gdańsk projektu „e-Mobilność”, którego zadaniem jest realizacja zadań związanych z  wprowadzeniem ułatwień dla posiadaczy pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

Poprzez realizację inwestycji infrastrukturalnych, a także innych działań w obszarze wspomagania ekologicznych form transportu miasto zmierza do poprawy efektywności transportu i zmniejszenia emisji szkodliwych substancji.

Wdrażanie projektu wyraziło się już wprowadzeniem  zmian, dzięki którym zwolniono posiadaczy samochodów elektrycznych i hybrydowych z opłat za parkowanie „na specjalnie wydzielonych stanowiskach postojowych w strefie płatnego parkowania”.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku rozstrzygnął także w maju przetarg nieograniczony na budowę pierwszych terminali ładowania pojazdów elektrycznych.

Terminale powstaną przy ul. Partyzantów, Zawodników i Karwieńskiej. Ich wykonawcą będzie Energoter Sp.z o.o. Stacje ładowania mają być gotowe do 29 sierpnia br.

Dodatkowy, czwarty terminal ładowania zostanie zrealizowany przez Energę przy ul. Nowe Ogrody obok budynku UMG.

Obecnie Miasto przygotowuje się także do ogłoszenia przetargu na zakup 4 pojazdów elektrycznych celem promowania ekologicznych form transportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Promowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych przyczynia się może do redukcji emisji zanieczyszczeń i hałasu w mieście, ale nie rozwiązują problemu "przestrzeniożerności" klasycznych pojazdów dwuśladowych. Stąd lepiej inwestować w rozwój rowerów wspomaganych elektrycznie - wystarczy je... dobrze promować, nie potrzeba do nich dopłacać z funduszy publicznych. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2014-07-30 08:16:18 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE