PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawscy urzędnicy wsiadają do eko-aut

  • pt    29 lipca 2014 - 15:47
Warszawscy urzędnicy wsiadają do eko-aut

Do miejskiej kolumny transportowej warszawskiego ratusza dołączyły dwa auta elektryczne z charakterystycznym znakiem „Zakochaj się w Warszawie zielonej”.




W 2011 r. w Warszawie uruchomiono pilotażową sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych, a na ulice wyjechały pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy.

Niebawem na reprezentacyjny Trakt Królewski wyjedzie pierwszych dziesięć w pełni elektrycznych autobusów (plany Miejskich Zakładów  Autobusowych zakładają zakup kolejnych 20 sztuk do 2016 roku). Elektryczne auta pojawiły się również we flocie ratusza.

Czytaj: Czy w Gdańsku też postawią na elektryczne auta?

- Już od kilku lat promujemy zachowania ekologiczne i przekonujemy warszawiaków do bycia eko. Sami również sięgamy po ekologiczne rozwiązania. Elektryczne auta w naszej kolumnie transportowej, oprócz korzyści dla klimatu, przyniosą również oszczędności dla budżetu, ponieważ przejazd 100 km samochodem elektrycznym kosztuje tylko kilka złotych. W przypadku takiego samego pojazdu, ale wyposażonego w napęd spalinowy koszt jest niemal pięciokrotnie wyższy – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta Warszawy.

Czytaj też: Hałas w naszych miastach. Gdzie jest najgorzej?

Dwa nowoczesne, ekologiczne samochody Mitsubishi i-MiEV, napędzane energią elektryczną i charakteryzujące się zerową emisją CO2, przekaże miastu LeasePlan Fleet Management Polska (do stycznia 2015 r.). Pierwszym miastem w Polsce, gdzie urzędnicy zaczęli wykorzystywać do pracy elektryczne pojazdy był Wrocław.

W stolicy jest obecnie zarejestrowanych 197 pojazdów z napędem elektrycznym, w tym 123 samochodów (96 z nich to auta osobowe). 30 pojazdów to auta marki Renault, w tym 14 ciężarowych Kangoo Express Z.E.

Wśród aut osobowych przeważają BMW I3 i Mitsubishi I-MiEV - po 17 szt. Oprócz tego po ulicach stolicy jeżdżą 532 hybrydy, w tym 4 autobusy Solaris Urbino 18 H Miejskich Zakładów Autobusowych (od 2011 roku).

Autobusy te wyposażone są w trzy silniki: dwa elektryczne i jeden spalinowy. Silniki elektryczne są zasilane bateriami, przy czym proces ich ładowania bazuje na odzyskiwaniu energii z hamowania. Dzięki temu rozwiązaniu, autobusy zużywają 24 proc. paliwa mniej, jednocześnie ograniczając emisję spalin aż o 78 proc.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.