Warszawscy urzędnicy wsiadają do eko-aut

Do miejskiej kolumny transportowej warszawskiego ratusza dołączyły dwa auta elektryczne z charakterystycznym znakiem „Zakochaj się w Warszawie zielonej”.
Warszawscy urzędnicy wsiadają do eko-aut

W 2011 r. w Warszawie uruchomiono pilotażową sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych, a na ulice wyjechały pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy.

Niebawem na reprezentacyjny Trakt Królewski wyjedzie pierwszych dziesięć w pełni elektrycznych autobusów (plany Miejskich Zakładów  Autobusowych zakładają zakup kolejnych 20 sztuk do 2016 roku). Elektryczne auta pojawiły się również we flocie ratusza.

Czytaj: Czy w Gdańsku też postawią na elektryczne auta?

- Już od kilku lat promujemy zachowania ekologiczne i przekonujemy warszawiaków do bycia eko. Sami również sięgamy po ekologiczne rozwiązania. Elektryczne auta w naszej kolumnie transportowej, oprócz korzyści dla klimatu, przyniosą również oszczędności dla budżetu, ponieważ przejazd 100 km samochodem elektrycznym kosztuje tylko kilka złotych. W przypadku takiego samego pojazdu, ale wyposażonego w napęd spalinowy koszt jest niemal pięciokrotnie wyższy – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta Warszawy.

Czytaj też: Hałas w naszych miastach. Gdzie jest najgorzej?

Dwa nowoczesne, ekologiczne samochody Mitsubishi i-MiEV, napędzane energią elektryczną i charakteryzujące się zerową emisją CO2, przekaże miastu LeasePlan Fleet Management Polska (do stycznia 2015 r.). Pierwszym miastem w Polsce, gdzie urzędnicy zaczęli wykorzystywać do pracy elektryczne pojazdy był Wrocław.

W stolicy jest obecnie zarejestrowanych 197 pojazdów z napędem elektrycznym, w tym 123 samochodów (96 z nich to auta osobowe). 30 pojazdów to auta marki Renault, w tym 14 ciężarowych Kangoo Express Z.E.

Wśród aut osobowych przeważają BMW I3 i Mitsubishi I-MiEV - po 17 szt. Oprócz tego po ulicach stolicy jeżdżą 532 hybrydy, w tym 4 autobusy Solaris Urbino 18 H Miejskich Zakładów Autobusowych (od 2011 roku).

Autobusy te wyposażone są w trzy silniki: dwa elektryczne i jeden spalinowy. Silniki elektryczne są zasilane bateriami, przy czym proces ich ładowania bazuje na odzyskiwaniu energii z hamowania. Dzięki temu rozwiązaniu, autobusy zużywają 24 proc. paliwa mniej, jednocześnie ograniczając emisję spalin aż o 78 proc.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE