Wielkie usuwanie azbestu także w Ostrowcu

  • AW/um.ostrowiec.pl
  • 04-08-2011
  • drukuj
Już wkrótce Ostrowies Świetokrzyski rozpocznie wdrażanie programu usuwania azbestu. Gmina zapłaci za usunięcia eternitu z dachów oraz bezpieczny transport szkodliwego materiału na specjalne wysypisko.

Po licznych konsultacjach z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska, starostwem powiatowym, jak również konsultacjach prawnych udało się wypracować porozumienie. Do tej pory do Urzędu Miasta w ostrowcu Świetokrzskim wpłynęło blisko sto wniosków, a zabezpieczone na ten cel pieniadze pozwolą na realizację wszystkich. Gmina zrefunduje koszt usunięcia eternitu z dachów oraz bezpieczny transport szkodliwego materiału na specjalne wysypisko.

Podczas czerwcowej sesji, Rada Miasta zatwierdziła nowy program usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie miasta. Zakłada on przyznanie właścicielom nieruchomości i spółdzielniom mieszkaniowym dotacji pokrywającej koszty demontażu, załadunku, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. Pozostałe koszty, na przykład ułożenie nowego pokrycia dachowego, właściciele i administratorzy budynków będą musieli pokryć z własnych środków.

Czytaj też: Dofinansowanie na usunięcie azbestu

Wnioski o przyznanie w 2011 roku dotacji na finansowanie lub dofinansowanie kosztów usunięcia wyrobów lub odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski można składać w terminie do 31 sierpnia. Wysokość dotacji celowej może wynieść 100% nakładów inwestycyjnych, nie więcej jednak niż 1900 zł brutto. Niezależnie od tego, osoby fizyczne mogą otrzymać dotację celową na usuwanie odpadów zawierających azbest, zdemontowanych z budynków mieszkalnych lub gospodarczych i magazynowanych na terenie nieruchomości.

- Wdrażany program pozwoli na bezpieczne usunięcie szkodliwego azbestu, dzięki czemu nie trafi on do lasów i dzikich wysypisk na terenie miasta i nie stanie się prawdziwą bombą biologiczną. W tegorocznym budżecie miasta zabezpieczono na ten cel kwotę blisko 200 tys. zł – poinformował wiceprezydent miasta Jarosław Górczyński.

Warunkiem uzyskania dofinansowania jest złożenie w magisrtracie stosownego wniosku oraz zgłoszenie planowanych prac w starostwie powiatowym. wartosc wniosków jakie wpłynęły do UM do tej pory szacuje się mniej więcej na kwotę 100 tys. złotych. Program ma być wykonany do 2032 r. bowiem taki termin Unia Europejska wyznaczyła naszemu krajowi na całkowite uwolnienie się od wyrobów zawierających azbest.

Gmina planuje również kontynuację programu w roku przyszłym, ale będzie to uzależnione od środków jakimi będzie dysponowała.


 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.