40 kłopotliwych recept

Od poniedziałku wpłynęło 40 sygnałów dotyczących nieprawidłowo wypisanych recept, w tym wystawiania recept pełnopłatnych w sytuacji należnej refundacji.
40 kłopotliwych recept

Pacjenci zgłosili 30 sygnałów związanych z ambulatoryjną opieką specjalistyczną i podstawową opieką zdrowotną, a 10 dotyczyło szpitali.

Czytaj też: W aptekach na razie panuje spokój

Z województw mazowieckiego i łódzkiego do RPP dotarło – po 6 sygnałów; z małopolskiego, pomorskiego i śląskiego po 4; z podkarpackiego – 3; z dolnośląskiego, lubuskiego, podlaskiego i wielkopolskiego po 2 sygnały; z lubelskiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego po jednym sygnale. W woj. kujawsko-pomorskim nie było żadnych zgłoszeń.

Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że jak na razie nie ma niepokojących sygnałów związanych z protestem lekarzy. Wtorek jest trzecim dniem protestu lekarzy przeciwko karom zapisanym w umowach z NFZ. Z informacji wynika, że skala protestu – jak do tej pory – nie jest duża. Do niewielu aptek trafiły recepty wypisane niezgodnie z obowiązującymi przepisami.

Do protestu wezwała Naczelna Rada Lekarska, uczestniczą w nim największe organizacje medyków: Federacja Porozumienie Zielonogórskie, Ogólnopolski Związek Zawodowy Lekarzy, Stowarzyszenie Lekarzy Praktyków oraz Polska Federacja Pracodawców Ochrony Zdrowia.

Protest prowadzony jest w kilku formach. Lekarze zapisują leki na receptach według wzoru NRL bez określania, czy pacjent ma prawo do refundacji i stopnia refundacji; używają pieczątki „refundacja leku do decyzji NFZ”; przepisują leki spoza listy refundacyjnej lub nie wypisują kodów NFZ na receptach zgodnych z rozporządzeniem MZ. Jednocześnie NRL zaleciła stosowanie nazw międzynarodowych leków.

Rzecznik Praw Pacjenta apeluje od osób, które mają problemy z otrzymaniem prawidłowo wyplenionej recepty refundowanej, by jak najszybciej zgłaszali się do dyrektora danej placówki medycznej o wystawienie recepty z należną refundacją. Jeśli nie okaże się to skuteczne – osoby takie powinny skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta za pośrednictwem ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii 800-190-590 (nr dla tel. komórkowych i stacjonarnych) czynnej pn. – pt. w godz. 9.00 – 21.00.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Takie recepty sa kłopotliwe! Dla obu stron! Mnie taka postawa nie odpowiada.Albo się leczymy albo jesteśmy już wyleczeni...

Łupek, 2012-07-03 22:33:20 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE