Eksperci naprawią sytuację zabrzańskiego szpitala

Szpital Miejski w Zabrzu od początku tego roku wdraża program naprawczy. Zarządowi szpitalnej spółki (w 2009 r. lecznicę przekształcono w miejską spółkę) pomagają eksperci z Grupy Gumułka - firmy konsultingowej, świadczącej usługi audytorskie dla placówek zdrowia.
Eksperci naprawią sytuację zabrzańskiego szpitala
Jak wyjaśnia Jarosław Piotrowski, wiceprezes Grupy Gumułka, najistotniejszą częścią audytu jest przygotowanie i wdrożenie etatyzacji, czyli dostosowania poziomu zatrudnienia do zadań szpitala.

- Analizujemy procedury medyczne realizowane obecnie w poszczególnych oddziałach szpitala. Wyniki analizy są porównywane z zapisami kontraktu szpitala z NFZ. Pod uwagę brane są również dane statystyczne oraz opinie personelu medycznego. Wszystko razem pozwoli na opracowanie docelowej listy stanowisk pracy w szpitalu - tłumaczy Jarosław Piotrowski.

Prezes szpitala Mariusz Wójtowicz informuje nas, że lecznica ma bardzo wysokie koszty pracy (83 proc). Bez ich zredukowania spółka nie wyjdzie na prostą.

- Zakładamy, że działania, które wdrażamy od lipca ubiegłego roku zmniejszą koszty pracy o 27 proc. Uwzględniając jednak fakt, że jesteśmy specyficznym szpitalem, przyjmującym pacjentów przez całą dobę, będziemy zadowoleni, jeśli koszty pracy zostaną obniżone o 20 proc - twierdzi Wójtowicz.

- Skoro szpital ma swoją specyfikę i musi zapewnić pacjentom bezpieczeństwo przez całą dobę, to dlaczego tak ważną sprawę - liczby personelu opiekującego się chorymi - powierzono zewnętrznej firmie? - zapytaliśmy prezesa.

-To, co robimy teraz we współpracy z Grupą Gomułka sprowadza się do analizy stanu zatrudnienia w aspekcie kontraktów z NFZ i świadczonych usług komercyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że jest to element uzupełniający dla programu naprawczego, który został przyjęty przez zarząd spółki na początku 2012 roku. Ma odpowiedzieć na dwa pytania: jak powinna wyglądać etatyzacja i czy działania podejmowane przez zarząd w tym zakresie idą w dobrym kierunku.

Zmiany organizacyjne i personalne to tylko część programu naprawczego szpitala. Zarząd dużą wagę przykłada też do poprawy jakości usług medycznych. Na przykład w kwietniu zakończono modernizację izby przyjęć. Uruchomiono również nowoczesny system kolejkowy dla pacjentów, który przyśpiesza obsługę i pozwala w pierwszej kolejności udzielić pomocy najbardziej potrzebującym.

System daje pacjentom precyzyjne informacje o lekarzu przyjmującym, czasie oczekiwania i miejscu w kolejce. Załoga przeszła specjalne szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej w relacji pacjent - pracownik medyczny. Rozpoczęto również starania o uzyskanie II stopnia referencyjności dla oddziału ginekologii i położnictwa.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

to do pierdla z nimi, skoro celowo zadłużają szpitale, a co nas w ogóle....USA i Rockefeller IV, niech siedzi na d... i pilnuje spraw "unych" ale w USA a tu jest nasz kraj i nic mu do nas

PolskiDziedzic, 2012-07-16 09:14:48 odpowiedz

Skończcie z tą ściemą!!! Eksperci wezmą kasę i dalej będzie ten sam syf. Czemu nie piszecie prawdy!!!! O celowym niedoszacowaniu kontraktów przez NFZ, tylko po to by zadłużyć szpitale i sprywatyzować je. To obiecano Rockefellerowi IV w rozmowach w USA - w 1990 roku!!! Przecież nawet dzieci w przedsz...kolu wiedzą już o tym!!! rozwiń

gklewski, 2012-07-16 09:06:19 odpowiedz

To po ch... tam jest rada nadzorcza?

pytacz, 2012-07-13 22:41:04 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE