Euro 2012: plany zabezpieczenia medycznego stadionów są gotowe

  • PL.2012, SABX/Rynek Zdrowia
  • 28-06-2011
  • drukuj
Na rok przed Euro 2012 są gotowe plany zabezpieczenia medycznego dla wszystkich 4 aren turnieju. Na stadionach w jednym czasie będzie przebywało kilkadziesiąt tysięcy osób.
Euro 2012: plany zabezpieczenia medycznego stadionów są gotowe

Budowane na Euro 2012 stadiony są znacznie większe od dotychczas istniejących w Polsce obiektów tego typu.

Dodatkowo wszystkie stadiony zostały zaprojektowane jako areny klasy Elite, a więc spełniające najwyższe wymagania UEFA w zakresie jakości i bezpieczeństwa.

W związku z tym, dla obiektów w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu konieczne było przygotowanie nowoczesnych planów zabezpieczenia medycznego.

– Projekty stadionów nie zawsze są konsultowane ze specjalistycznymi zespołami odpowiadającymi za tworzenie planów zabezpieczenia medycznego – mówi Elżbieta Lipska, Koordynator Krajowy ds. Opieki Medycznej, spółka PL.2012.

Dodaje: – Zdarza się, że pomieszczenia dla obsługi medycznej są wyznaczane dopiero po wybudowaniu stadionów, co w praktyce sprowadza się do wykorzystywania do tych celów przypadkowych powierzchni. W przypadku stadionów budowanych w Polsce w związku z Euro 2012, zespół odpowiadający za przygotowanie planów zabezpieczenia medycznego tych obiektów uczestniczył już w pracach projektowych aren.

Opracowane dla wszystkich 4 stadionów plany zabezpieczenia zawierają między innymi szczegółowe informacje na temat liczby punktów pierwszej pomocy, medycznych patroli pieszych, czy zespołów wyjazdowych, zarówno tych podstawowych, jak i typu „S”, czyli z lekarzem.

Plany zabezpieczenia medycznego na budowanych w związku z Euro 2012 stadionach zakładają, że potrzebny do obsługi w tym zakresie personel medyczny będzie kontraktowany przez operatora stadionu i będzie na stałe przypisany do obiektu.

Oznacza to, że zabezpieczenie medyczne będzie podczas każdego meczu na obiekcie zapewniane przez ten sam, znający stadion zespół, a nie każdorazowo przez inny personel.

– Jest to niezwykle ważne w sytuacji kryzysowej, np. w razie ewakuacji stadionu – tłumaczy Elżbieta Lipska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

wy nie macie żadnego pojęcia o zabezpieczeniu medycznym imprezy masowej, czym doprowadzicie do tragedii !!! Szpital polowy albo dwa to raz, sprzęt medyczny to dwa, zgrupowania ratowników to trzy, autobusy do transportu wielonoszowego to cztery, miejsca dfo lądowania LPR to pięc, oznakowanie terenu i... wyznaczenie strefy bezpieczeństwa, stref segregacji oraz rejonu ewakuacyjnego to szesć, przygotowanie procedur dla koordynatorów medycznych i ewakuacyjnych, procedury działania w zagrożeniu, współpraca z PSP i policja a nawet Zespołami wojewody...itd!!! rozwiń

koordynator ewakuacji med, 2011-11-22 12:34:28 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE