PARTNER PORTALU
  • BGK

Kolejki do lekarza: Poinformowanie o odwołaniu wizyty przez pacjenta skróci czas oczekiwania

  • Rynek Zdrowia    4 kwietnia 2016 - 12:23
Kolejki do lekarza: Poinformowanie o odwołaniu wizyty przez pacjenta skróci czas oczekiwania

Trzeba rozpocząć kampanię informacyjną na temat konieczności odwoływania wizyt (Paulina Gaudyn, fot. Fundacja im. Lesława A. Pagi)

Czasu oczekiwania pacjentów na poradę lekarską lub badanie mógłby ulec skróceniu jeżeli pacjenci poinformowaliby o rezygnacji z wcześniej umówionych wizyt.




Niedocenionym problemem, wpływającym na wydłużający się czas oczekiwania na konsultację lekarską lub badanie jest nieodwoływanie przez pacjentów wcześniej umówionych wizyt - pisze Paulina Gaudyn z Fundacji im. Lesława A. Pagi.

W pierwszych tygodniach 2014 roku do poradni endokrynologii w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku nie zgłosiło się aż 45% pacjentów, zaś do poradni hematologii - 40 proc.

Podobnie było w Szpitalu Wojewódzkim w Zielonej Górze, gdzie absencja pacjentów w styczniu 2014 r. na badaniach TK, MR wyniosła ok. 30 proc. Z kolei 20 proc. zapisanych nie zgłosiło się na umówioną wizytę u ortopedy, a 15 proc. u kardiologa.

Czytaj też: NIK, kolejki do lekarza: Jak długo się czeka? Zależy od województwa

Nietrudno więc - wobec tych danych - przeliczyć, że średni czasu oczekiwania pacjentów na poradę lub badanie mógłby ulec skróceniu nawet o 1/3, a w skrajnych przypadkach o połowę, jeżeli pacjenci poinformowaliby o rezygnacji z wcześniej umówionych wizyt.

Trzeba rozpocząć kampanię informacyjną na temat konieczności odwoływania wizyt. W podmiotach leczniczych, obok popularnych i wymownych plakatów przestrzegających np. przed paleniem w ciąży ("nie rób z siebie komory gazowej"), czy nadmierną antybiotykoterapią powinny zawisnąć plakaty o nawyku rezygnacji z nadmiarowych świadczeń.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!








KOMENTARZE (1)

  • Medinfo, 2016-04-18 10:16:43

    To się zgadza, iż jedną z przyczyn długich kolejek jest problem braku odpowiedniej komunikacji między placówkami medycznymi a pacjentami i wynikający z tego dezinformacja. Tutaj warto skorzystać z naszej pomocy. Od kilku lat prowadzimy działania, które mają na celu wsparcie pacjentów w poszukiwaniu... lepszego terminu do specjalisty. Odwiedź naszą stronę medinfo.pl i skontaktuj się z nami.  rozwiń



NAJPOPULARNIEJSZE W PORTALU




NAJNOWSZE WIADOMOŚCI



Wyszukiwarki

Polecane oferty: