Konsultanci pomogą polskim i zagranicznym lecznicom

  • AW/mat. pras.
  • 09-09-2011
  • drukuj
W ramach współpracy transgranicznej szpitale z Polski, Białorusi oraz Litwy otrzymają wsparcie szkoleniowe m.in. z zakresu optymalnego zarządzania pracownikami, gospodarki zapasami czy tworzenia strategi obsługi zobowiązań.
Konsultanci pomogą polskim i zagranicznym lecznicom
W ramach projektu „Współpraca oraz wymiana doświadczeń instytucji ochrony zdrowia obszaru przygranicznego Polski, Litwy i Białorusi” firma A.M.G. Finanse, doradzająca jednostkom ochrony zdrowia w zakresie zarządzania, przeprowadzi cykl szkoleń dla pracowników Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Suwałkach, białoruskiego Grodzieńskiego Regionalnego Szpitala Klinicznego oraz litewskiego Szpitala w Mariampolu.

Projekt „Współpraca oraz wymiana doświadczeń instytucji ochrony zdrowia obszaru przygranicznego Polski, Litwy i Białorusi” realizowany jest w ramach programu „Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen” z inicjatywy Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Suwałkach.

Eksperci z A.M.G. Finanse zrealizują cykl szkoleń z zakresu restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej przeznaczony dla jego pracowników oraz partnerów projektu, tj. Grodzieńskiego Regionalnego Szpitala Klinicznego i Szpitala w Mariampolu.

Program projektu zakłada przeprowadzenie wykładów oraz warsztatów umożliwiających praktyczną wymianę doświadczeń, a także porównanie rozwiązań stosowanych w poszczególnych jednostkach z takich zagadnień jak:

- optymalizacji gospodarki zapasami; przedstawione zostaną najlepsze praktyki stosowane w polskich szpitalach, wraz z konkretnymi propozycjami zasad prowadzenia gospodarki magazynowej, jak również metody i wskaźniki oceny prawidłowości prowadzonej przez szpitale działalności w tym zakresie;
- optymalizacji wykorzystania zasobów ludzkich – pozycjonowanie poziomu oraz struktury zatrudnienia, w tym również wdrażanie elektronicznych grafików obsady średniego i niższego personelu medycznego;
- zarządzania zobowiązaniami – rozumianego jako tworzenie strategii obsługi zobowiązań (kontroli zadłużenia wraz z objęciem negocjacjami kluczowych wierzycieli szpitala) oraz pośrednictwo finansowe w pozyskiwaniu zewnętrznego kapitału z rynku bankowego lub pozabankowego z przeznaczeniem na obsługę zobowiązań; także prowadzenie inwestycji oraz zabezpieczenie wkładu własnego przy realizacji projektów unijnych;
- wprowadzenia podstaw budżetowania w poszczególnych komórkach szpitala, jako metody efektywnej kontroli i ograniczania kosztów oraz ich dostosowania do realizowanych przychodów.

Uczestnikami warsztatów będą pracownicy szpitali, zatrudnieni w działach powiązanych z konkretną tematyką szkoleń, menadżerowie średniego szczebla oraz kadra kierownicza.

- Cieszymy się, że nasze wieloletnie doświadczenie wynikające ze współpracy z licznymi jednostkami ochrony zdrowia w Polsce w zakresie zarządzania i uzdrawiania ich finansów będzie mogło służyć również placówkom medycznym zza naszej wschodniej granicy, przyczyniając się jednocześnie do pogłębiania regionalnych dobrosąsiedzkich stosunków z Litwą i Białorusią  - mówi Tomasz Kopiec, prezes zarządu A.M.G. Finanse.

Szkolenia odbywać się będą w ramach comiesięcznych spotkań. Trzy pierwsze zostaną zorganizowane w Suwałkach, ostatnie z nich odbędzie się w listopadzie 2011 roku na Litwie.


Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.