PARTNER PORTALU
  • BGK

Konsultanci pomogą polskim i zagranicznym lecznicom

  • AW/mat. pras.    9 września 2011 - 13:48
Konsultanci pomogą polskim i zagranicznym lecznicom

W ramach współpracy transgranicznej szpitale z Polski, Białorusi oraz Litwy otrzymają wsparcie szkoleniowe m.in. z zakresu optymalnego zarządzania pracownikami, gospodarki zapasami czy tworzenia strategi obsługi zobowiązań.




W ramach projektu „Współpraca oraz wymiana doświadczeń instytucji ochrony zdrowia obszaru przygranicznego Polski, Litwy i Białorusi” firma A.M.G. Finanse, doradzająca jednostkom ochrony zdrowia w zakresie zarządzania, przeprowadzi cykl szkoleń dla pracowników Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Suwałkach, białoruskiego Grodzieńskiego Regionalnego Szpitala Klinicznego oraz litewskiego Szpitala w Mariampolu.

Projekt „Współpraca oraz wymiana doświadczeń instytucji ochrony zdrowia obszaru przygranicznego Polski, Litwy i Białorusi” realizowany jest w ramach programu „Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen” z inicjatywy Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Suwałkach.

Eksperci z A.M.G. Finanse zrealizują cykl szkoleń z zakresu restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej przeznaczony dla jego pracowników oraz partnerów projektu, tj. Grodzieńskiego Regionalnego Szpitala Klinicznego i Szpitala w Mariampolu.

Program projektu zakłada przeprowadzenie wykładów oraz warsztatów umożliwiających praktyczną wymianę doświadczeń, a także porównanie rozwiązań stosowanych w poszczególnych jednostkach z takich zagadnień jak:

- optymalizacji gospodarki zapasami; przedstawione zostaną najlepsze praktyki stosowane w polskich szpitalach, wraz z konkretnymi propozycjami zasad prowadzenia gospodarki magazynowej, jak również metody i wskaźniki oceny prawidłowości prowadzonej przez szpitale działalności w tym zakresie;
- optymalizacji wykorzystania zasobów ludzkich – pozycjonowanie poziomu oraz struktury zatrudnienia, w tym również wdrażanie elektronicznych grafików obsady średniego i niższego personelu medycznego;
- zarządzania zobowiązaniami – rozumianego jako tworzenie strategii obsługi zobowiązań (kontroli zadłużenia wraz z objęciem negocjacjami kluczowych wierzycieli szpitala) oraz pośrednictwo finansowe w pozyskiwaniu zewnętrznego kapitału z rynku bankowego lub pozabankowego z przeznaczeniem na obsługę zobowiązań; także prowadzenie inwestycji oraz zabezpieczenie wkładu własnego przy realizacji projektów unijnych;
- wprowadzenia podstaw budżetowania w poszczególnych komórkach szpitala, jako metody efektywnej kontroli i ograniczania kosztów oraz ich dostosowania do realizowanych przychodów.

Uczestnikami warsztatów będą pracownicy szpitali, zatrudnieni w działach powiązanych z konkretną tematyką szkoleń, menadżerowie średniego szczebla oraz kadra kierownicza.

- Cieszymy się, że nasze wieloletnie doświadczenie wynikające ze współpracy z licznymi jednostkami ochrony zdrowia w Polsce w zakresie zarządzania i uzdrawiania ich finansów będzie mogło służyć również placówkom medycznym zza naszej wschodniej granicy, przyczyniając się jednocześnie do pogłębiania regionalnych dobrosąsiedzkich stosunków z Litwą i Białorusią  - mówi Tomasz Kopiec, prezes zarządu A.M.G. Finanse.

Szkolenia odbywać się będą w ramach comiesięcznych spotkań. Trzy pierwsze zostaną zorganizowane w Suwałkach, ostatnie z nich odbędzie się w listopadzie 2011 roku na Litwie.


Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.