PARTNER PORTALU
  • BGK

System teleopieki wspiera mieszkańców Wielkopolski

  • pt    6 września 2017 - 15:28
System teleopieki wspiera mieszkańców Wielkopolski
System teleopieki składa się z dwóch uzupełniających się systemów, które agregują dane o osobach objętych programem przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (fot.mops.gdynia)

Wdrożony przez Stowarzyszenie Medycyna Polska system teleopieki i wsparcia pod nazwą TCCUD objął właśnie pierwszą grupę 550 mieszkańców Wielkopolski.




• System zbiera m.in. takie dane, jak kontakty, informacje o stanie zdrowia, dane dotyczące usług społecznych, którymi objęty jest każdy podopieczny.

• System zapisuje także harmonogram i opis wizyt środowiskowych, historia zgłoszeń.

• Osoby pracujące w ramach projektu mają pełną wiedzę na temat sytuacji osób, którymi się opiekują i są w stanie odpowiednio reagować na ich sygnały.

 Realizowany ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego system teleopieki składa się z dwóch uzupełniających się systemów, które agregują dane o osobach objętych programem przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Obecnie w grupie obserwowanych są osoby niesamodzielne oraz te z niepełnosprawnościami. Powstała w ramach działań platforma TCCUD składa się z dwóch głównych komponentów, wspartych technologią ubieralną – opaskami noszonymi przez podopiecznych projektu:

•      Tele Centrum (TC)

•      Centrum Usług Domowych (CUD)

Dzięki obu systemom Stowarzyszenie Medycyna Polska jest w stanie tworzyć aktualizowaną na bieżąco bazę informacji o podopiecznych.

System zbiera m.in. takie dane, jak kontakty, informacje o stanie zdrowia, dane dotyczące usług społecznych, którymi objęty jest każdy podopieczny, ale także harmonogram i opis wizyt środowiskowych, historia zgłoszeń etc.

Dzięki temu osoby pracujące w ramach projektu mają pełną wiedzę na temat sytuacji osób, którymi się opiekują i są w stanie odpowiednio reagować na ich sygnały.

Sercem platformy TCCUD jest wykorzystywany z powodzeniem w biznesie system Microsoft Dynamics CRM. Aplikacja zarządza kompletną bazą danych ułatwiającą planowanie pracy i zarządzanie alertami.

System zbiera informacje m.in. o samych podopiecznych (dane kontaktowe, przebyte choroby, stan psychiczny, samodzielność, sytuacja życiowa) i ich zgłoszeniach, pracownikach (zadania, uprawnienia itp.), wolontariuszach (zakres kompetencji i informacje o dostępności), świadczonych usługach (także tych przez firmy zewnętrzne) oraz urządzeniach, czyli opaskach ratujących życie.

Co najważniejsze dzięki odpowiednim mechanizmom analizy gromadzonych informacji, rozwiązanie jest także w stanie weryfikować scenariusze i procesy, którymi są objęci podopieczni Stowarzyszenia Medycyna Polska.

„Mariaż technologii z powodzeniem wykorzystywanej w biznesie z urządzeniami telemedycznymi pozwolił stworzyć unikatowy system pomocy potrzebującym. Analiza i gromadzenie danych pomaga wspierać system opasek alarmowych oraz centrum teleopieki, zasilając go kluczowymi dla prawidłowego działania informacjami” – mówi Rafał Ludwa, dyrektor ds. Technologii Stowarzyszenia Medycyna Polska.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.