PARTNER PORTALU
  • BGK

System teleopieki wspiera mieszkańców Wielkopolski

  • pt    6 września 2017 - 15:28
System teleopieki wspiera mieszkańców Wielkopolski
System teleopieki składa się z dwóch uzupełniających się systemów, które agregują dane o osobach objętych programem przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (fot.mops.gdynia)

Wdrożony przez Stowarzyszenie Medycyna Polska system teleopieki i wsparcia pod nazwą TCCUD objął właśnie pierwszą grupę 550 mieszkańców Wielkopolski.




• System zbiera m.in. takie dane, jak kontakty, informacje o stanie zdrowia, dane dotyczące usług społecznych, którymi objęty jest każdy podopieczny.

• System zapisuje także harmonogram i opis wizyt środowiskowych, historia zgłoszeń.

• Osoby pracujące w ramach projektu mają pełną wiedzę na temat sytuacji osób, którymi się opiekują i są w stanie odpowiednio reagować na ich sygnały.

 Realizowany ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego system teleopieki składa się z dwóch uzupełniających się systemów, które agregują dane o osobach objętych programem przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Obecnie w grupie obserwowanych są osoby niesamodzielne oraz te z niepełnosprawnościami. Powstała w ramach działań platforma TCCUD składa się z dwóch głównych komponentów, wspartych technologią ubieralną – opaskami noszonymi przez podopiecznych projektu:

•      Tele Centrum (TC)

•      Centrum Usług Domowych (CUD)

Dzięki obu systemom Stowarzyszenie Medycyna Polska jest w stanie tworzyć aktualizowaną na bieżąco bazę informacji o podopiecznych.

System zbiera m.in. takie dane, jak kontakty, informacje o stanie zdrowia, dane dotyczące usług społecznych, którymi objęty jest każdy podopieczny, ale także harmonogram i opis wizyt środowiskowych, historia zgłoszeń etc.

Dzięki temu osoby pracujące w ramach projektu mają pełną wiedzę na temat sytuacji osób, którymi się opiekują i są w stanie odpowiednio reagować na ich sygnały.

Sercem platformy TCCUD jest wykorzystywany z powodzeniem w biznesie system Microsoft Dynamics CRM. Aplikacja zarządza kompletną bazą danych ułatwiającą planowanie pracy i zarządzanie alertami.

System zbiera informacje m.in. o samych podopiecznych (dane kontaktowe, przebyte choroby, stan psychiczny, samodzielność, sytuacja życiowa) i ich zgłoszeniach, pracownikach (zadania, uprawnienia itp.), wolontariuszach (zakres kompetencji i informacje o dostępności), świadczonych usługach (także tych przez firmy zewnętrzne) oraz urządzeniach, czyli opaskach ratujących życie.

Co najważniejsze dzięki odpowiednim mechanizmom analizy gromadzonych informacji, rozwiązanie jest także w stanie weryfikować scenariusze i procesy, którymi są objęci podopieczni Stowarzyszenia Medycyna Polska.

„Mariaż technologii z powodzeniem wykorzystywanej w biznesie z urządzeniami telemedycznymi pozwolił stworzyć unikatowy system pomocy potrzebującym. Analiza i gromadzenie danych pomaga wspierać system opasek alarmowych oraz centrum teleopieki, zasilając go kluczowymi dla prawidłowego działania informacjami” – mówi Rafał Ludwa, dyrektor ds. Technologii Stowarzyszenia Medycyna Polska.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.