PARTNER PORTALU
  • BGK

Opole. Nauczyciele uczą się, jak wspomagać uczniów w walce ze stresem

  • pt/pap    28 stycznia 2018 - 15:55
Opole. Nauczyciele uczą się, jak wspomagać uczniów w walce ze stresem
Świat zmienia się tak szybko, że nie tylko osoby starsze mają coraz większy problem z nadążaniem za tymi zmianami (fot. pixabay)

Około 140 nauczycieli szkół podstawowych i ponadgimnazjalnych z gmin wchodzących w skład Aglomeracji Opolskiej uczestniczy w kursie, który ma pomóc w przygotowywaniu uczniów do coraz szybszych zmian cywilizacyjnych.




Dofinansowany ze środków UE kurs jest prowadzony przez trenerów - psychologów i pedagogów w ramach projektu "Odkrywcy Sekretów Nauki". W ciągu trwających dwa miesiące zajęć, nauczyciele szkolą się w technikach wyzwalania dzieci ze stresu towarzyszącego m.in. zmianom cywilizacyjnym i efektywnej pomocy dzieciom w znalezieniu swoich silnych stron i sposobów wyjścia z trudnych sytuacji.

"Świat zmienia się tak szybko, że nie tylko osoby starsze mają coraz większy problem z nadążaniem za tymi zmianami. Nawet młodzież szkół podstawowych gubi się w gąszczu sprzecznych informacji docierających na przykład z internetu, czy za pośrednictwem mediów społecznościowych. My staramy się dostarczyć nauczycielom zestaw gotowych narzędzi, dzięki którym będą mogli podczas lekcji wychowawczych pomóc dzieciom w zapanowaniu nad emocjami i zadbać o ich potencjał intelektualny czy emocjonalny, ale także pomóc pedagogom w uniknięciu wypalenia zawodowego" - tłumaczy autorka programu kursu Aneta Gibek-Wiśniewska.

W ramach kursu odgrywane są m.in. specjalne scenki, w trakcie których nauczyciele mogą pod okiem specjalistów uczestniczyć w symulowanych zdarzeniach, do jakich najczęściej dochodzi w relacjach szkolnych i szukać wyjścia z sytuacji trudnych lub konfliktowych. Metody szkolenia mają także pomóc nauczycielom w kształtowaniu samodzielności uczniów i umiejętności do podejmowania odpowiedzialnych decyzji.

"Oczywiście, nie są to zajęcia z terapii psychologicznej, które wymagają indywidualnej i często długotrwałej pracy z uczniem. Nam chodzi o otwarcie nauczycieli na potencjał tkwiący w uczniach i wyjście poza sztywne ramy pedagogicznej rutyny narzuconej przez programy i konspekty. Mam także nadzieję, że wiedza i techniki, które poznają nauczyciele, w przyszłości pomogą uczniom w doborze własnej drogi życiowej, zgodnej z ich predyspozycjami, a nie wymuszonymi modą czy wpływem środowiska" - uważa Gibek-Wiśniewska. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.