PARTNER PORTALU
  • BGK

Samorządy, najlepsze strony internetowe: Przyjazne inwestorom strony internetowe

  • bad    21 grudnia 2017 - 15:06
Samorządy, najlepsze strony internetowe: Przyjazne inwestorom strony internetowe

Strona internetowa jest podstawowym źródłem pozyskiwania informacji przez potencjalnego inwestora. Fot. PAIH

Strona internetowa jest podstawowym źródłem pozyskiwania informacji przez potencjalnego inwestora o atutach prowadzenia działalności biznesowej w danej lokalizacji. Znamy najlepsze z nich.




• Polska Agencja Inwestycji i Handlu prowadzi proces stałego monitorowania jakości portali samorządów pod kątem doboru i dostępu treści dla potencjalnych klientów biznesowych z Polski i zagranicy.

• Bobolice, Miłomłyn i Zamość to gminy wyróżnione w 2017 roku przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu za prowadzenie przyjaznych inwestorom stron internetowych.

• Tytuł województwa, które w najbardziej przystępny sposób komunikuje swoją ofertę inwestycyjną przez stronę internetową, przypadł opolskiemu.

 

Strona internetowa jest podstawowym źródłem pozyskiwania informacji przez potencjalnego inwestora o atutach prowadzenia działalności biznesowej w danej lokalizacji. Niekiedy to wręcz pierwszy kontakt z Polską i regionem. Wedle danych International Economic Development Council, obecnie w procesie podejmowania decyzji biznesowych narzędzie to uważane jest przez aż 67% kadry kierowniczej za najefektywniejszą technikę marketingową służącą w pozyskaniu klienta.

W multimediach znajdują się wzorzec gminnej witryny internetowej oraz skuteczne techniki promocji oferty inwestycyjnej

Z związku z kluczowym znaczeniem stron internetowych - zwłaszcza w początkowej fazie projektu inwestycyjnego - Polska Agencja Inwestycji i Handlu prowadzi proces stałego monitorowania jakości portali samorządów pod kątem doboru i dostępu treści dla potencjalnych klientów biznesowych z Polski i zagranicy.

Czytaj też: Płatności internetowe w urzędach stanu cywilnego

W oparciu o długoletnią współpracę z inwestorami z całego świata, zwłaszcza na bazie pytań, które są zadawane przez biznes odnośnie potencjału wybranych lokalizacji, PAIH opracowała pięć kluczowych bloków informacyjnych, które jednostka samorządu terytorialnego powinna komunikować za pośrednictwem własnej strony internetowej.

Są wśród nich takie informacje, jak: lokalizacja i skomunikowanie miejscowości, dane o działających w województwie strefach ekonomicznych, parkach naukowo-technologicznych, inkubatorach przedsiębiorczości, sektorach „wysokiej szansy" dla biznesu, czy wykazy lokalnych instytucji okołobiznesowych.

Czytaj też: Anna Streżyńska: Nie zamierzamy ograniczać wolności w internecie

Na podstawie kluczowych obszarów informacyjnych, a także w oparciu o zasady inwestycyjnego „user expirience”, Agencja stworzyła wzorzec zakładki internetowej, która powinna znaleźć się na stronie internetowej każdego samorządu, starającego się o pozyskanie inwestorów. Kwestia dotyczy w szczególności gmin. Samorządy, które w ramach projektu Invest in Gmina zdecydują się wdrożyć opracowany przez PAIH wzorzec zakładki inwestycyjnej, są poddawane audytowi.

Po osiągnięciu co najmniej 85% zgodności ze wzorcem, otrzymują od PAIH certyfikat „Wzorcowego, gminnego portalu internetowego przyjaznego dla inwestora”. Istotną korzyścią ze wdrożenia wzorca będzie wejście takiej gminy do powstającego obecnie w PAIH Generatora ofert inwestycyjnych - ogólnopolskiej bazy najlepszych i aktualnie dostępnych lokalizacji inwestycyjnych: https://baza.paih.gov.pl/



Multimedia





KOMENTARZE (1)

  • Bartek, 2017-12-23 11:54:02

    Ta osoba ktora to pisala ma pojecie praktyczne o uzytecznosci i projektowaniu czy tylko w teori sie porusza.