PARTNER PORTALU
  • BGK

Kolejne polskie miasto z autobusami hybrydowymi Volvo

  • bad    7 lutego 2018 - 11:39
Kolejne polskie miasto z autobusami hybrydowymi Volvo
Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. fot. mat. prasowe

Volvo Polska dostarczy miejskie autobusy hybrydowe do kolejnego miasta. Po dostarczeniu 35 tego typu pojazdów do Sosnowca w ubiegłym roku, wygraniu przetargów w Krakowie i Jeleniej Górze, teraz hybrydy Volvo trafią do Białegostoku.




  • Miejski Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Białymstoku rozstrzygnęło przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich.
  • W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe) wybrana została oferta Volvo Polska.
  • Firma dostarczy dwa tego typu pojazdy.

Czytaj też: Elektryczne autobusy zrewolucjonizują transport polskich miast

– Cieszymy się, że kolejne polskie miasto zdecydowało się na pojazdy o napędzie hybrydowym, a mieszkańcy Białegostoku już niedługo będą mogli jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Czytaj też: Sytuacja PKS-ów jest beznadziejna. Upadają na naszych oczach

Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania.

Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. W przypadku pojazdów dla MPK Białystok wymogiem były biletomaty, monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Białegostoku bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a w ostatnich miesiącach największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (1)

  • Prof. Glass, 2018-02-08 10:32:51

    Durnie! Macie ludzi za debili! Wpierw trzeba wyczyścić centra miast z samochodów! Uczcie kmiotów, że to dla ich dobra! Polski cham wyczyścił szroty to teraz trudno mu będzie wmówić, że to dla jego dobra, bo innych ma głęboko... w poważaniu! Takie autka nie obniżą niebezpieczeństwa smogu? ...  rozwiń