PARTNER PORTALU
  • BGK

500 plus: sporo błędów w elektronicznych wnioskach

  • pt    29 kwietnia 2016 - 09:15
500 plus: sporo błędów w elektronicznych wnioskach

W Gdańsku wpłynęło już prawie 20 tysięcy wniosków o świdczenia 500+ (fot.gdansk.pl)

• W Gdańsku powoli kończy się składanie wniosków w programie 500 plus. Mieszkańcy złożyli ich prawie 20 tysięcy.
• Pracownicy MOPR apelują do gdańszczan, którzy złożyli wnioski drogą elektroniczną: jest dużo błędów, szybciej poprawimy to razem w naszych punktach.




- Na podstawie danych GUS szacowaliśmy, że w Gdańsku spłynie od 18 do 23 tysięcy wniosków. Mamy ich już prawie 20 tysięcy a to oznacza, że ten etap programu już się kończy - mówi Monika Ostrowska, rzecznik Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku.

- Dlatego wygaszamy tymczasowe punkty składania wniosków, bo przez większość czasu jest w nich pusto. Ci którzy mieli złożyć dokumenty, już to zrobili.

- Obecnie największym wyzwaniem jest dla nas sprawne wydanie decyzji i szybka wypłata świadczeń dla rodziców - tłumaczy Janina Liedtke-Jarema, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. - Aby usprawnić ten proces sukcesywnie przekierowujemy pracę osób przyjmujących wnioski na przygotowanie wypłat.

Z tego powodu 10 spośród 17 tymczasowych punktów od 1 maja 2016 roku przestanie działać.

Do tej pory wypłacono pieniądze na 3,3 tysiące dzieci z prawie 2 tysięcy rodzin w Gdańsku. Prawie połowę wniosków gdańszczanie złożyli za pośrednictwem Internetu.

- Ponad 9 tysięcy osób złożyło wnioski elektronicznie i niestety jest w nich dużo błędów. Dzwonimy do tych osób, wysyłamy maile, bo pocztą trwałoby to kilka tygodni a zależy nam, żeby załatwić tę sprawę jak najprędzej - mówi Edyta Zaleszczak-Dyks, kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych gdańskiego MOPR.

- Apelujemy do osób, które złożyły wniosek przez internet i mają od nas sygnał, że są błędy, o osobisty kontakt, w którymś z punktów. Sprawniej i na pewno bezbłędnie naniesiemy poprawki, a to oznacza szybszą wypłatę pieniędzy.

Pracownicy MOPR odbierają nawet trzysta telefonów dziennie z pytaniami o losy wniosku, dzwonią przede wszystkim osoby, które złożyły formularze elektronicznie.

- Pytają: Czy widać już mój wniosek? Czy wszystko jest w porządku? Kiedy dostanę pieniądze? - wylicza Zaleszczak-Dyks. - Widać, że wszystkim zależy, na jak najszybszym otrzymaniu pieniędzy.

Wnioski trzeba będzie składać każdego roku „od nowa”, dopóki będzie przysługiwać prawo do świadczenia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.