PARTNER PORTALU
  • BGK

500 plus: sporo błędów w elektronicznych wnioskach

  • pt    29 kwietnia 2016 - 09:15
500 plus: sporo błędów w elektronicznych wnioskach
W Gdańsku wpłynęło już prawie 20 tysięcy wniosków o świdczenia 500+ (fot.gdansk.pl)

• W Gdańsku powoli kończy się składanie wniosków w programie 500 plus. Mieszkańcy złożyli ich prawie 20 tysięcy.
• Pracownicy MOPR apelują do gdańszczan, którzy złożyli wnioski drogą elektroniczną: jest dużo błędów, szybciej poprawimy to razem w naszych punktach.




- Na podstawie danych GUS szacowaliśmy, że w Gdańsku spłynie od 18 do 23 tysięcy wniosków. Mamy ich już prawie 20 tysięcy a to oznacza, że ten etap programu już się kończy - mówi Monika Ostrowska, rzecznik Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku.

- Dlatego wygaszamy tymczasowe punkty składania wniosków, bo przez większość czasu jest w nich pusto. Ci którzy mieli złożyć dokumenty, już to zrobili.

- Obecnie największym wyzwaniem jest dla nas sprawne wydanie decyzji i szybka wypłata świadczeń dla rodziców - tłumaczy Janina Liedtke-Jarema, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. - Aby usprawnić ten proces sukcesywnie przekierowujemy pracę osób przyjmujących wnioski na przygotowanie wypłat.

Z tego powodu 10 spośród 17 tymczasowych punktów od 1 maja 2016 roku przestanie działać.

Do tej pory wypłacono pieniądze na 3,3 tysiące dzieci z prawie 2 tysięcy rodzin w Gdańsku. Prawie połowę wniosków gdańszczanie złożyli za pośrednictwem Internetu.

- Ponad 9 tysięcy osób złożyło wnioski elektronicznie i niestety jest w nich dużo błędów. Dzwonimy do tych osób, wysyłamy maile, bo pocztą trwałoby to kilka tygodni a zależy nam, żeby załatwić tę sprawę jak najprędzej - mówi Edyta Zaleszczak-Dyks, kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych gdańskiego MOPR.

- Apelujemy do osób, które złożyły wniosek przez internet i mają od nas sygnał, że są błędy, o osobisty kontakt, w którymś z punktów. Sprawniej i na pewno bezbłędnie naniesiemy poprawki, a to oznacza szybszą wypłatę pieniędzy.

Pracownicy MOPR odbierają nawet trzysta telefonów dziennie z pytaniami o losy wniosku, dzwonią przede wszystkim osoby, które złożyły formularze elektronicznie.

- Pytają: Czy widać już mój wniosek? Czy wszystko jest w porządku? Kiedy dostanę pieniądze? - wylicza Zaleszczak-Dyks. - Widać, że wszystkim zależy, na jak najszybszym otrzymaniu pieniędzy.

Wnioski trzeba będzie składać każdego roku „od nowa”, dopóki będzie przysługiwać prawo do świadczenia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.