PARTNER PORTALU
  • BGK

Alicja Chybicka chce rozwijać transport publiczny we Wrocławiu

  • PAP/PSZ    20 listopada 2017 - 13:50
Alicja Chybicka chce rozwijać transport publiczny we Wrocławiu
W przyszłorocznym budżecie miasta tylko na komunikację tramwajową zaplanowano 9 proc. budżetu, czyli 406 mln zł. (fot. MPK Wrocław)

Większe nakłady na komunikację zbiorową m.in. na zakup pojazdów niskopodłogowych, znacząca rozbudowa sieci połączeń tramwajowych do 2022 roku – to priorytety Alicji Chybickiej, kandydatki Platformy Obywatelskiej na prezydenta Wrocławia.




• Alicja Chybicka chce zwiększyć nakłady na zakup taboru niskopodłogowego.

• Radny PO Sebastian Lorenc podkreślił, że komunikacja zbiorowa musi stać się atrakcyjną alternatywą dla osób, które obecnie wybierają jazdę własnym autem po Wrocławiu.

• PO chce też zmiany opłat biletowych.

Chybicka na konferencji prasowej 20 listopada przedstawiła swój program dotyczący transportu zbiorowego w mieście.

"Transport szczególnie w szczycie komunikacyjnym to tragedia i wymaga we Wrocławiu znaczącej poprawy. Ludzie stoją w korkach, wioząc swe dzieci do szkół i przedszkoli. Tzw. inteligentne światła, czyli ITS wywołuje szewską pasję, bo wcale nie przyczynia się do rozładowania zatorów" - mówiła kandydatka PO popierana również przez PSL i kilka ruchów miejskich i obywatelskich we Wrocławiu.

Jej zdaniem, trzeba zwiększyć znacząco nakłady na zakup taboru niskopodłogowego oraz do 2022 roku rozbudować sieć połączeń tramwajowych w mieście m.in. do takich peryferyjnych osiedli jak Nowy Dwór, Maślice, Ołtaszyn czy Psie Pole.

Radny PO Sebastian Lorenc podkreślił, że komunikacja zbiorowa musi stać się atrakcyjną alternatywą dla osób, które obecnie wybierają jazdę własnym autem po Wrocławiu. "Musi być atrakcyjna, punktualna i przewidywalna. Jeśli odpowiednio wykorzysta się cały tabor dostępny w MPK to mieszkańcy, którzy potrzebują dotrzeć na czas np. do pracy wybiorą klimatyzowaną i wygodną komunikację zbiorową" - powiedział Lorenc.

Dodał, że konieczne są też zmiany opłat biletowych. "Mieszkaniec powinien mieć do wyboru bilet jednorazowy na jazdę jednym pojazdem i bilet na 30 minut, w ramach którego będzie mógł się przesiadać do innych pojazdów, by dotrzeć w czasie do celu" - mówił Lorenc.

W przyszłorocznym budżecie miasta tylko na komunikację tramwajową zaplanowano 9 proc. budżetu, czyli 406 mln zł. W ocenie kandydatki to za mało, potrzebne są znacznie większe nakłady i szybsza budowa nowych linii tramwajowych.

Prof. Alicja Chybicka jest kandydatką PO na prezydenta Wrocławia, która jako pierwsza została wytypowana to walki o ten fotel. Przed miesiącem oficjalnie kandydaturę Jerzego Michalak, członka zarządu woj. dolnośląskiego zgłosił tez Dolnośląski Ruch Samorządowy.

W poniedziałek 20 listopada trzecim oficjalnym kandydatem w wyborach do tego urzędu został Robert Butwicki, przedsiębiorca, działacz społeczny i przed laty, w okresie PRL, działacz opozycji antykomunistycznej. Butwicki popierany przez partię Wolni i Solidarni założoną przez posła Kornela Morawieckiego, który jest też przewodniczącym Stowarzyszenia Solidarność Walcząca.

Wybory samorządowe zaplanowano jesienią 2018 r., prawdopodobnie odbędą się w listopadzie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.