PARTNER PORTALU
  • BGK

Gdańsk: 14 tys. ciepłych posiłków wydano bezdomnym w specjalnym autobusie

  • PAP/JS    26 marca 2018 - 21:59
Gdańsk: 14 tys. ciepłych posiłków wydano bezdomnym w specjalnym autobusie
Z pomocy świadczonej w autobusie korzystało w niektóre wieczory nawet 80 osób bezdomnych (fot. pixabay.com)

Od połowy grudnia do 22 marca w specjalnym autobusie, który zimą służył pomocą gdańskim bezdomnym, wydano prawie 14 tys. porcji ciepłej zupy i ponad 1,4 tys. sztuk odzieży. Gdańsk po raz pierwszy przeprowadził taką akcję; powtórzy ją w czasie kolejnej zimy.




Służący pomocą bezdomnym autobus marki Ikarus każdego wieczora od połowy grudnia do 22 marca przejeżdżał przez Gdańsk, zatrzymując się po drodze w kilku miejscach dogodnych dla bezdomnych. Osoby, które zjawiały się w miejscach postoju pojazdu, mogły liczyć m.in. na ciepły posiłek i odzież oraz pomoc medyczną.

Jak poinformowała Sylwia Ressel, konsultantka ds. komunikacji społecznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku, w ciągu nieco ponad trzech miesięcy w autobusie wydano potrzebującym prawie 14 tys. porcji ciepłej zupy i ponad 1,4 tys. sztuk odzieży. Ressel wyjaśniła, że bezdomni otrzymali m.in. polary, swetry, czapki, getry i ciepłe spodnie. Dodała, że wiele ubrań pochodziło z darów, które po apelach MOPR przekazali gdańszczanie.

Z pomocy świadczonej w autobusie korzystało w niektóre wieczory nawet 80 osób bezdomnych. W ikarusie czekał na nich ratownik medyczny, który udzielał doraźnej pierwszej pomocy. "Wykonywał opatrunki, oczyszczał i zszywał rany, udzielał konsultacji dotyczących chorób skóry i higieny" - wyjaśniła Ressel.

Dodała, że dyżurujący w pojeździe pracownicy socjalni przypominali z kolei bezdomnym o miejscach czekających na nich w noclegowniach i schroniskach. Kilkadziesiąt osób - zwłaszcza w najbardziej mroźne dni - skorzystało z tej możliwości.

Do niesienia mobilnej zimowej pomocy bezdomnym był wykorzystywany ikarus wyposażony w urządzenia pozwalające ogrzewać wnętrze także w czasie postoju pojazdu. Wyremontowanego autobusu użyczyła na potrzeby akcji miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Na zlecenie MOPR usługę realizowało Towarzystwo Wspierania Potrzebujących "Przystań". Środki niezbędne do działania pojazdu i jego załogi przekazało miasto Gdańsk.

Każdego wieczora autobus pokonywał określona trasę i zatrzymywał się w kilku miejscach na około pół godziny. W czasie postoju udzielano pomocy bezdomnym. Trasę ułożono tak, że pojazd kończył kurs obok noclegowni przy ul. Mostowej, by potrzebująca osoba mogła dojechać bezpośrednio do placówki. Z szacunków służb miejskich wynika, że w Gdańsku może być ok. 800 osób bezdomnych.

Ressel poinformowała, że autobus na tyle dobrze spełnił swoją funkcję, że podobna akcja zostanie przeprowadzona także kolejnej zimy.

Przypomniała, że aktualnie bezdomni mogą korzystać z bezpłatnych posiłków wydawanych w kilkunastu miejscach Gdańska.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.