PARTNER PORTALU
  • BGK

Ich strategia była 6. na 300 regionów Europy. Przyciągną inwestorów?

  • Gabriel Paździor    30 lipca 2018 - 22:00
Ich strategia była 6. na 300 regionów Europy. Przyciągną inwestorów?
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego to spółka działająca na styku samorządu i biznesu. Ma sporo do zaoferowania, nie tylko małopolskim przedsiębiorcom (fot. PTWP)

PortalSamorzadowy.pl rozmawia z Tomaszem Latochą z Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego (MARR). Pytamy o to, co agencja zrobiła dla turystyki i biznesu najbardziej na południe wysuniętego skrawka Polski.




  • W rozmowie wskazujemy na wyjątkowość regionu i jego uwarunkowań oraz lokalne produkty, które są nową atrakcją turystyczną Małopolski.
  • - My w naszej strategii działania pamiętamy, aby zawsze była ona spójna z kierunkami działania województwa małopolskiego. Wiele z inicjatyw proturystycznych jest finansowanych ze środków unijnych. A to nasza mocna domena. Pomagamy szkolić, przygotowywać wnioski aplikacyjne, a następnie skutecznie rozliczać dofinansowania - mówi nam Tomasz Latocha.
  • Każdy samorządowiec z regionu musi też wiedzieć, że MARR oferuje inwestorom potężną bazę terenów inwestycyjnych. Warto mieć w niej swoją ofertę.
  • Stworzyliśmy strategię przyciągania inwestorów dla Małopolski. Ostatnio odebraliśmy za nią nagrodę w Cannes. Nasza strategia była 6. na 300 regionów pod względem jakości w Europie - dodaje Lachota.

MARR ma już 25 lat. Czy przez te ćwierć wieku wsparliście przedsiębiorstwa turystyczne? Pytam, bo rozmawiamy w Krakowie, stolicy Małopolski, regionu kojarzonego z Podhalem, Tatrami, nie wspominając o samym grodzie Kraka.

Tomasz Latocha, wiceprezes Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego (MARR): – Jesteśmy członkiem Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Jako MARR zdajemy sobie sprawę, dlaczego dla Małopolski ważna jest turystyka. Nie zapominamy o niej w naszej pracy.

Uwarunkowania historyczne i geograficzne tego regionu mocno wpływają na warunki turystyczne i inwestycyjne, a tymi ostatnimi zwłaszcza się zajmujemy. Małopolska to wyjątkowy region, jeden z najciekawszych w kraju, co potwierdzają statystyki, według których jesteśmy najchętniej odwiedzanym regionem. Nasze walory to unikatowe dziedzictwo architektoniczne, kulturowe i przyrodnicze. Ale mamy też pewne ograniczenia, chociażby dość małe działki, na które trudniej zaprosić dużego inwestora. Jednak od 25 lat udowadniamy, że nie przeszkadza to w przygotowaniu ciekawej, różnorodnej i kompleksowej oferty dla inwestorów i dlatego odnosimy sukcesy.

Małopolska ma bardzo ciekawą topografię - tereny związane z wodą, wyżyny i góry, Tatry. Mamy czyste środowisko i mamy z tego płynące produkty lokalne. Najwięcej w kraju produktów regionalnych posiadających certyfikaty UE pochodzi z Małopolski - na 36 polskich produktów aż 11 zostało wyprodukowanych w naszym regionie. To pokazuje wyjątkowość Małopolski.

Bryndza, redykołki, oscypki, chleb prądnicki, karp zatorski – to tylko kilka przykładów. Małopolska ma się czym pochwalić w kuchni regionalnej i ma czym nakarmić turystów.

Tyle że za turystykę odpowiadają urząd marszałkowski i samorząd lokalny. Jaką rolę więc spełnia MARR?





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.