• PARTNERZY PORTALU

Poznań przygotowany do wypłaty świadczeń 500 plus. Urząd zatrudni dodatkowo 55 osób

  • Portalsamorzadowy.pl/JS
  • 02-03-2016
  • drukuj
• Poznań jest gotowy do obsługi wypłaty świadczeń z rządowego programu 500 plus - zapewnia Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania.
• Wyznaczono 5 lokalizacji, gdzie będzie można składać wnioski.
• Łącznie we wszystkich punktach przyjmowania wniosków będą 62 stanowiska obsługi klienta.
Poznań przygotowany do wypłaty świadczeń 500 plus. Urząd zatrudni dodatkowo 55 osób
By obsługa mieszkańców przebiegała sprawnie a świadczenia były wypłacane na czas, urząd będzie musiał zatrudnić dodatkowo około 55 osób (fot. poznan.pl)

- Poznań do obsługi świadczenia zaczął przygotowywać się stosunkowo wcześnie. Wyznaczyliśmy 5 lokalizacji, gdzie będzie można składać wnioski, w dwóch głównych wydłużyliśmy godziny pracy, zatrudniliśmy dodatkowych pracowników. Wszystko po to, by poznaniacy nie musieli stać w kolejkach - zapewnia Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania.

- Jesteśmy dobrze przygotowani, co nie oznacza, że nie ma żadnych ryzyk. Główne jest takie, że większość mieszkańców przyjdzie do punktów obsługi już pierwszego dnia. Apelujemy, by tego nie robić - dodaje Stolarski.

Łącznie we wszystkich 5 punktach przyjmowania wniosków będą 62 stanowiska obsługi klienta, najwięcej w dwóch głównych lokalizacjach: w siedzibie PCŚ przy ul. Wszystkich Świętych - 24 i przy ul. Małachowskiego na Zawadach - 28 stanowisk. Tam też przez pierwsze dwa tygodnie kwietnia wydłużone będą godziny pracy. Wnioski będą przyjmowane od godz. 7:00 do 19:00. W pozostałych punktach - Wydziale Komunikacji UMP przy Gronowej oraz w Wydziale Spraw Obywatelskich przy ul. Libelta przygotowano po 4 stanowiska a w Wydziale Działalności Gospodarczej przy 28 Czerwca - 2.

- Dziennie jesteśmy w stanie przyjąć maksymalnie 1500 wniosków. Warto odczekać kilka pierwszych dni, by uniknąć stania w kolejkach - przekonuje Grzegorz Karolczyk, dyrektor Poznańskiego Centrum Świadczeń. - Wypłata świadczenia, naliczanego od 1 kwietnia niezależnie od terminu złożenia wniosku, nastąpi najpóźniej w ciągu trzech miesięcy - dodaje.

By uniknąć stania w kolejkach, warto umówić się telefonicznie na wizytę w punkcie obsługi klienta PCŚ. Rezerwacji wizyty można dokonać za pośrednictwem platformy Poznań Kontakt pod nr telefonu 61 646 33 44.

- Będziemy pośredniczyć w umawianiu klientów PCŚ na konkretny dzień i godzinę - mówi Konrad Zawadzki, dyrektor Biura Poznań Kontakt. - Poznań Kontakt obsługuje na co dzień PCŚ. Ze względu na większy ruch od kwietnia wzmocnimy załogę dedykowaną do tego zadania - informuje.

Wnioski można składać nie tylko osobiście, ale też przez internet, poprzez profil zaufany ePUAP, wysłanie formularza listem poleconym czy za pośrednictwem bankowości internetowej. 

- Każdy wniosek będzie musiał zostać zweryfikowany. Wnioski złożone osobiście oraz e-wnioski na platformie Emp@tia będą od razu sprawdzane pod kątem poprawności i będą mogły zostać dzięki temu rozpatrzone szybciej - mówi Grzegorz Karolczyk.

By obsługa mieszkańców przebiegała sprawnie a świadczenia były wypłacane na czas, urząd będzie musiał zatrudnić dodatkowo około 55 osób.

- Ustawodawca przyjął zasadę, że na koszty związane z obsługą 500+ samorząd otrzyma w pierwszym roku 2% wartości wszystkich wypłat w ramach tego programu, a w kolejnych latach 1,5% - mówił prezydent Solarski. - Mamy nadzieję i zrobimy wszystko, by w tej kwocie się zamknąć, by z pieniędzy poznańskiego podatnika nie trzeba było dokładać do tego ani złotówki - dodawał.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE