PARTNER PORTALU
  • BGK

Poznań przygotowany do wypłaty świadczeń 500 plus. Urząd zatrudni dodatkowo 55 osób

  • Portalsamorzadowy.pl/JS    2 marca 2016 - 21:10
Poznań przygotowany do wypłaty świadczeń 500 plus. Urząd zatrudni dodatkowo 55 osób
By obsługa mieszkańców przebiegała sprawnie a świadczenia były wypłacane na czas, urząd będzie musiał zatrudnić dodatkowo około 55 osób (fot. poznan.pl)

• Poznań jest gotowy do obsługi wypłaty świadczeń z rządowego programu 500 plus - zapewnia Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania.
• Wyznaczono 5 lokalizacji, gdzie będzie można składać wnioski.
• Łącznie we wszystkich punktach przyjmowania wniosków będą 62 stanowiska obsługi klienta.




- Poznań do obsługi świadczenia zaczął przygotowywać się stosunkowo wcześnie. Wyznaczyliśmy 5 lokalizacji, gdzie będzie można składać wnioski, w dwóch głównych wydłużyliśmy godziny pracy, zatrudniliśmy dodatkowych pracowników. Wszystko po to, by poznaniacy nie musieli stać w kolejkach - zapewnia Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania.

- Jesteśmy dobrze przygotowani, co nie oznacza, że nie ma żadnych ryzyk. Główne jest takie, że większość mieszkańców przyjdzie do punktów obsługi już pierwszego dnia. Apelujemy, by tego nie robić - dodaje Stolarski.

Łącznie we wszystkich 5 punktach przyjmowania wniosków będą 62 stanowiska obsługi klienta, najwięcej w dwóch głównych lokalizacjach: w siedzibie PCŚ przy ul. Wszystkich Świętych - 24 i przy ul. Małachowskiego na Zawadach - 28 stanowisk. Tam też przez pierwsze dwa tygodnie kwietnia wydłużone będą godziny pracy. Wnioski będą przyjmowane od godz. 7:00 do 19:00. W pozostałych punktach - Wydziale Komunikacji UMP przy Gronowej oraz w Wydziale Spraw Obywatelskich przy ul. Libelta przygotowano po 4 stanowiska a w Wydziale Działalności Gospodarczej przy 28 Czerwca - 2.

- Dziennie jesteśmy w stanie przyjąć maksymalnie 1500 wniosków. Warto odczekać kilka pierwszych dni, by uniknąć stania w kolejkach - przekonuje Grzegorz Karolczyk, dyrektor Poznańskiego Centrum Świadczeń. - Wypłata świadczenia, naliczanego od 1 kwietnia niezależnie od terminu złożenia wniosku, nastąpi najpóźniej w ciągu trzech miesięcy - dodaje.

By uniknąć stania w kolejkach, warto umówić się telefonicznie na wizytę w punkcie obsługi klienta PCŚ. Rezerwacji wizyty można dokonać za pośrednictwem platformy Poznań Kontakt pod nr telefonu 61 646 33 44.

- Będziemy pośredniczyć w umawianiu klientów PCŚ na konkretny dzień i godzinę - mówi Konrad Zawadzki, dyrektor Biura Poznań Kontakt. - Poznań Kontakt obsługuje na co dzień PCŚ. Ze względu na większy ruch od kwietnia wzmocnimy załogę dedykowaną do tego zadania - informuje.

Wnioski można składać nie tylko osobiście, ale też przez internet, poprzez profil zaufany ePUAP, wysłanie formularza listem poleconym czy za pośrednictwem bankowości internetowej. 

- Każdy wniosek będzie musiał zostać zweryfikowany. Wnioski złożone osobiście oraz e-wnioski na platformie Emp@tia będą od razu sprawdzane pod kątem poprawności i będą mogły zostać dzięki temu rozpatrzone szybciej - mówi Grzegorz Karolczyk.

By obsługa mieszkańców przebiegała sprawnie a świadczenia były wypłacane na czas, urząd będzie musiał zatrudnić dodatkowo około 55 osób.

- Ustawodawca przyjął zasadę, że na koszty związane z obsługą 500+ samorząd otrzyma w pierwszym roku 2% wartości wszystkich wypłat w ramach tego programu, a w kolejnych latach 1,5% - mówił prezydent Solarski. - Mamy nadzieję i zrobimy wszystko, by w tej kwocie się zamknąć, by z pieniędzy poznańskiego podatnika nie trzeba było dokładać do tego ani złotówki - dodawał.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.