PARTNER PORTALU
  • BGK

Rafał Trzaskowski stawia na transport publiczny

  • PAP/rs    9 maja 2018 - 14:40
Rafał Trzaskowski stawia na transport publiczny
Zdaniem Rafała Trzaskowskiego Warszawa powinna inwestować w transport miejski. (Fot. Flickr/maic.gov.pl)

Rozbudowę I i II linii metra, budowę III nitki oraz nowe trasy tramwajowe i ścieżki rowerowe - zapowiedział w środę kandydat PO i Nowoczesnej na prezydenta Warszawy Rafał Trzaskowski. Jego zdaniem Warszawa powinna inwestować w transport miejski.




  • Podczas konferencji prasowej na warszawskim Mokotowie Trzaskowski zapowiedział m.in. uruchomienie nowych linii Szybkiej Kolei Miejskiej, przedłużenie torów tramwajowych z ul. Marynarskiej aleją Wilanowską do metra Wilanowska oraz zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów ulicą Wołoską, co miałoby poprawić komunikację miejską w tym miejscu.
  • Zapowiedział również m.in. rozbudowę I linii metra poprzez zbudowanie stacji na placu Konstytucji i Muranowie oraz dobudowanie za końcową stacją Młociny jednej lub dwóch stacji; dalsze prace budowlane na II linii metra i rozważenie przedłużenia jej z Targówka na Białołękę, a także prace nad budową III linii metra od obecnej stacji II linii metra Stadion, gdzie znajduje się dodatkowy peron, i pociągnięcie tej nitki na Gocław.

Poseł PO przyznał, że "w Warszawie są potrzebne dodatkowe linie tramwajowe". W tym kontekście wskazał m.in. planowane budowy linii tramwajowych do Wilanowa oraz na Białołękę. Mówiąc o "olbrzymich potrzebach inwestycyjnych" wspomniał o wymianie taboru autobusów i tramwajów oraz nowych wagonach metra.

"To są inwestycje kapitałochłonne, w które miasto powinno inwestować" - powiedział.

Zaznaczył, że obecnie prowadzone w stolicy inwestycje drogowe powinny zostać zakończone, a Warszawa powinna mieć ukończoną obwodnicę.

Trzaskowski przyznał, że więcej powinno być również ścieżek rowerowych oraz powinny powstawać udogodnienia dla pieszych.

Kandydat chciałby również "zredukować liczbę wypadków drogowych do zera".

Planuje też wprowadzenie biletu rocznego na komunikację miejską, który wiązałby się z dużymi zniżkami. Pytany przez dziennikarza o propozycję kandydata Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Warszawy Patryka Jakiego dotyczącą wprowadzenia biletu miesięcznego dla rodziny, który kosztowałby 100 zł bez względu na liczbę dzieci w rodzinie, Trzaskowski odpowiedział, że jego zdaniem "dużo rozsądniejsze rozwiązanie to takie, żeby jak najwięcej osób, które dzisiaj nie korzystają z karty, wciągać do systemu". "Uważam, że te zachęty, które ja proponuję są dużo bardziej sensowne" - dodał.

Trzaskowski przekonywał, że jego propozycje "wynikają z rozmów z warszawiakami".

Do wymiany zdań doszło też między kandydatami na Twitterze. Rafał Trzaskowski po swojej konferencji napisał: "Działająca cały rok karta - bez niej nawet poseł nie wejdzie do metra. W Warszawie powinien obowiązywać bilet roczny - gwarantujący zniżki posłom, którzy non-stop korzystają z komunikacji miejskiej". Szybko odpowiedział na to Jaki pisząc: "Kolejna wyraźna różnica programowa do oceny warszawiaków. Propozycje z dziś dot. komunikacji miejskiej: a) Patryk Jaki: zniżki dla rodzin i posiadaczy karty dużej rodziny, b) Rafał Trzaskowski: zniżki dla posłów". Poseł PO wpis usunął i napisał: "W tłoku w metrze warszawskim popełniłem czeski błąd. Oczywiście, że dla warszawiaków! Pan poseł nie wie o darmowych przejazdach? Nie korzysta z komunikacji...".

Czytaj także: Patryk Jaki proponuje rodzinne "miesięczne" dla warszawiaków"





REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • PROBLEM TOTALNY., 2018-05-10 16:50:11

    Uważam, że w tej sprawie Pan Trzaskowski ma rację, jednak, powinien wziąć pod uwagę fakt, że juz jak ktoś kupi auto osobowe to jezdzi nim wszędzie, zaróno w Warszawie jak też i na podlaskiej wiosce, a niestety w Polsce panuje "zjawisko przymusowego posiadania samochodu", tu po prostu norma...lne funkcjonowanie nie jest możliwe bez własnego samochodu - Polacy w ciągu ostatnich 3-ech lat kupili prawie 4 mln. aut osobowych, głównie 10-cio letnich , trujących gratów - dzieje się tak z powodu tragicznie kiepskiej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie pozamiejskiego drogowego transportu zbiorowego, głównie z powodu Art. 20-ego , zakazującego przyznawania prawa wyłącznego - Niestety aktualny projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126, tylko mógłby pogorszyc obecną sytuację, np. z powodu dodania Art.5a, wg. którego transport zbiorowy w zasadzie odbywałby się tylko na głównych szlakach, a więc samochodów nadal przybywałoby wszędzie, a w tym także we Warszawie - TRZEBA NAPISAĆ DOBRA USTAWĘ O PTZ, bo ten projekt MI w wersji z dn. 16.02.2018 nadaje się tylko do kosza na śmieci.  rozwiń
  • w.potega@neostrada.pl, 2018-05-10 16:20:13

    Trzeba jasno powiedzieć. Potrzebujemy rozwoju transportu publicznego, głównie torowego, zamiast transportu indywidualnego. W Warszawie za dużo jeździ samochodów osobowych, przeszkadzających w przyspieszaniu jazdy autobusami. Dlatego propozycja budowy wielu parkingów jest szkodliwa dla rozwoju Warsza...wy.  rozwiń
  • Laertios, 2018-05-10 08:41:22

    Trzaskowski chyba chce by komunikacją jeździli posłowie (za darmo), a reszta społeczności rowerami i pieszo do pracy po nowych ścieżkach i chodnikach.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.