PARTNER PORTALU
  • BGK

PKP PLK: Ruch pociągów wraca do normy. Największe utrudnienia na trasie Piła - Bydgoszcz

  • PAP/KDS    12 sierpnia 2017 - 20:11
PKP PLK: Ruch pociągów wraca do normy. Największe utrudnienia na trasie Piła - Bydgoszcz
Nocne nawałnice dały się we znaki również kolejarzom (fot. twitter PKP PLK)

Po nocnych nawałnicach, kolejarze przywrócili już ruch pociągów. Jednak pasażerowie cały czas muszą liczyć się m.in. z opóźnieniami. Istotne zmiany w komunikacji występują jedynie na trasie Piła – Bydgoszcz, gdzie jeszcze obowiązuje komunikacja zastępcza, ale już wprowadzana jest dla pociągów jazda lokomotywami spalinowymi.




Jak poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych przechodzące przez Polskę silne burze powaliły drzewa, co spowodowało uszkodzenia sieci trakcyjnej.

Jak czytamy w późniejszym komunikacie PKP PLK, na linii między Wejherowem a Lęborkiem, na kilkukilometrowym odcinku (szlak Godętowo - Boże Pole Wielkie) składy również są przeciągane lokomotywami spalinowymi. Naprawiana jest równocześnie uszkodzona przez wichurę sieć trakcyjna.

Pociągi dalekobieżne, które były zatrzymane przez trudne warunki atmosferyczne na terenie Pomorza, dojeżdżają do celu z opóźnieniem. Zmiany w rozkładzie mogą dotyczyć także połączeń regionalnych, które są dostosowywane do potrzeb pasażerów opóźnionych pociągów. Na stacjach i przystankach wzmocniono informacje dla pasażerów.

W Gdyni i Bydgoszczy działają specjalne zespoły zarządcy infrastruktury i przewoźników, które na bieżąco nadzorują kursowanie pociągów. Dla bezpieczeństwa podróżnych, ze względu na zablokowane trasy, od piątku od godz. 20.00 do soboty do godz. 14.00 odwołano 29 pociągów. Kolejarze wspólnie z PSP interweniowali w kilkudziesięciu lokalizacjach. W niektórych miejscach do usunięcia było nawet 20 powalonych drzew. Nadal w gotowości pozostają 162 zespoły szybkiego usuwania awarii oraz 62 pociągi sieciowe. Planowane są przejazdy lokomotyw patrolowych.

Jak podano w komunikacie, dla podróżnych opóźnionych pociągów są wydawane napoje i drobne poczęstunki. Na dworcach i peronach pasażerowie otrzymują informacje o zmianach. Takie informacje można otrzymać także telefonicznie, korzystając z infolinii PKP Intercity - 703 200 200. Na bieżąco aktualizowane są także komunikaty na stronie internetowej www.portalpasazera.pl 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.