PARTNER PORTALU
  • BGK

W samorządach szykuje się rowerowa rewolucja. Wszystko przez jesienne wybory

  • KDS    15 kwietnia 2018 - 06:00
W samorządach szykuje się rowerowa rewolucja. Wszystko przez jesienne wybory
Mieszkańcy mogą zacierać ręce z zadowolenia. Przez wybory samorządowe dostaną rowery miejskie (fot. Nextbike)

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku mieszkańcy wielu polskich miast zyskają nowy środek transportu - rower miejski. Pomogą w tym... zbliżające się wybory samorządowe.




Na koniec 2017 roku na flotę Nextbike składało się 12,2 tys. rowerów wobec 7,8 tys. jakimi dysponowali rok wcześniej. Firma planuje zwiększyć tę liczę o ponad 6 tys. Wszystko wskazuje na to, że im się to uda. Bowiem w związku ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi zainteresowanie wśród obecnych włodarzy miast inwestycją nakierowaną na mieszkańców jest rekordowo wysokie. 

- Mamy bardzo dużo zapytań, bierzemy udział w wielu przetargach, które w tej chwili trwają - przyznaje Wojtkiewicz. Jak dodaje, podobnie sytuacja wyglądała przed poprzednimi wyborami samorządowymi. - Przed wyborami działania w samorządach mocno się intensyfikują - przyznaje prezes Nextbike. 

Pod koniec kwietnia pilotażowy system rowerów miejskich zostanie uruchomiony np. w Zabrzu. Cztery stacje staną przy głównym węźle komunikacyjnym miasta i jego poprzemysłowych atrakcjach turystycznych.

Nowe inwestycje, jakich podejmie się operator systemów rowerowych w Polsce, to m.in. budowa w woj. łódzkim wojewódzkiego systemu rowerowego - będzie to pierwszy regionalny system w Polsce. W jego ramach w 10 gminach znajdujących się wzdłuż trasy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz w najważniejszych punkach gmin powstaną stacje do wypożyczania rowerów.

Dodaje też, że samorządy coraz bardziej świadomie podejmują decyzje o budowie miejskich wypożyczalni. Co więcej, w ślad za rowerami idą inne pomysły na wprowadzenie ekonomii współdzielenia w transporcie. Miasta zakładają wypożyczalnie skuterów elektrycznych czy samochodów. 

Pytany o rolę rowerów miejski w miastach, mówi tak: - Rower nie jest do sportu, tylko do transportu. Nadrzędnym celem roweru miejskiego jest uzupełnienie transportu publicznego, uzupełnienie możliwości podróży, w których jest ona bardzo droga czy trudna do poprowadzenia. Rower ma nie konkurować, a uzupełniać transport. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.