Obwodnica Starogardu Gdańskiego jest niezbędna i zostanie zbudowana

Obwodnica Starogardu Gdańskiego (woj. pomorskie) jest niezbędna i dlatego prowadzone są prace przygotowawcze, niezbędne do jej realizacji – zapewnił posłów wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.
Obwodnica Starogardu Gdańskiego jest niezbędna i zostanie zbudowana
Wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit poinformował posłów, że budowa obwodnicy Starogardu Gdańskiego jest w Programie Budowy Dróg Krajowych. (fot. PTWP)

• Szmit wyjaśnił, że do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę trasy konieczne są: decyzja środowiskowa i koncepcja programowa.

• "Szacujemy bardzo, bardzo ostrożnie, że w 2019 będzie to gotowe i będzie można formalnie ogłaszać przetarg" - dodał.

• Według posłów, obwodnica jest warunkiem koniecznym dla bezpieczeństwa mieszkańców.

Posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury podczas posiedzenia w czwartek przyjęli odpowiedź ministra infrastruktury i budownictwa na dezyderat nr 3 w sprawie poparcia budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego na drodze krajowej nr 22.

Obwodnica Starogardu Gdańskiego z powodu zmiany przez Radę Ministrów Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 znalazła się na liście inwestycji, które nie mają zapewnionego finansowania.

Wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit poinformował posłów, że budowa obwodnicy Starogardu Gdańskiego jest w Programie Budowy Dróg Krajowych i w związku z tym podejmowane są działania, które mają doprowadzić do jej realizacji.

Czytaj też: Dłuższy przetarg dla obwodnicy na Podkarpaciu

Wyjaśnił, że przy redagowaniu listy inwestycji w ramach Programu, które mają finansowanie, jednym z głównych kryteriów, zwłaszcza w przypadku obwodnic, był stopień przygotowania dokumentacji. Powiedział, że prace przygotowawcze zw. z obwodnicą Starogardu powinny być wykonane wiele lat temu. Ocenił, że "aktualny stan przygotowania dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji środowiskowych o uwarunkowaniach realizacji inwestycji pozwala wnioskować, że jej uzyskanie będzie możliwe najwcześniej w połowie 2018 roku".

Wyjaśnił, że do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę trasy konieczne są: decyzja środowiskowa i koncepcja programowa. "Szacujemy bardzo, bardzo ostrożnie, że w 2019 będzie to gotowe i będzie można formalnie ogłaszać przetarg" - dodał.

Powiedział, że w 2016 r. zakończone zostały prace nad studium korytarzowym obwodnicy. Do dalszych prac przyjęto trzy podstawowe warianty tras. "W maju br. rozpoczęła się inwentaryzacja przyrodnicza przeprowadzona w terenie, obecnie trwają końcowe analizy oraz wprowadzane uwagi do raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, których zakończenie planowane jest na przełomie września i października" - wyjaśnił Szmit. "Prace idą normalnym trybem, dzisiaj głównym pytaniem jest to, żebyśmy byli w stanie w 2020-21 roku zapewnić finansowanie tej inwestycji" - podsumował.

Czytaj tez: Koszalin, Sianowo i Góra Kalwaria będą miały obwodnice

Poseł Jan Kilian (PiS) z Pomorza przyznał, że "decyzja o niewłączeniu budowy obwodnicy Starogardu do programu finansowania została przyjęta z wielkim zaskoczeniem przez społeczność powiatu starogardzkiego". "Tutaj mówimy nie tylko o powiecie czy mieście Starogard Gdański, ale właściwie całej południowej części województwa pomorskiego" - tłumaczył.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE