PARTNER PORTALU
  • BGK

Koszalin Centrum Pomorza - nowe hasło miasta

  • PAP/AK    12 stycznia 2018 - 16:52
Koszalin Centrum Pomorza - nowe hasło miasta
Koszalin. Fot. Wojciech Wrzesien / Shutterstock.com

"Koszalin Centrum Pomorza", logo w kształcie tarczy w kolorach błękitu, granatu i czerwieni, nawiązujące do herbu miasta - to nowa marka i nowe hasło Koszalina, które mają go wyróżniać wśród „stutysięczników położonych między Szczecinem, Poznaniem i Gdańskiem”.




"Poprzednia marka - +pełnia życia+ - obowiązywała 10 lat, niestety uległa swego rodzaju zużyciu; pojawiło się wiele miejscowości i regionów, które używały dokładnie tego samego hasła" - podkreślił prezydent Koszalina Piotr Jedliński podczas piątkowej konferencji prasowej. Jak dodał, kilka dni temu dostrzegł hasło "pełnia życia" podczas alpejskiego Pucharu Świata w slalomie w Zagrzebiu, tylko po angielsku.

Wstępnie władze miasta rozpatrywały jedynie "odświeżenie marki", jednak ostatecznie uznano, że najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie nowej.

"Postawiliśmy na bardzo szerokie konsultacje. Zaczęły się w połowie ubiegłego roku, oparliśmy się na strategii rozwoju Koszalina. Przedstawiciele różnych środowisk: biznesu, nauki, związanych z historią, turystyką wzięło udział w konsultacjach. Łącznie ponad 100 osób" - powiedział Jedliński.

Efektem jest nowa marka i nowe hasło "Koszalin Centrum Pomorza" wraz z logiem w kształcie tarczy w kolorach błękitu, granatu i czerwieni, które nawiązują do herbu Koszalina.

Projekt graficzny logo oraz system identyfikacji wizualnej wykonała za 55 tys. zł firma Rio Creativo ze Słupska. Program promocji, który czeka jeszcze na zatwierdzenie prezydenta Koszalina, opracowali pracownicy Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji UM w ramach swoich obowiązków.

"Mamy ambicje, by stać się wyróżniającym +stutysięcznikiem+ w tej części kraju - między Szczecinem, Gdańskiem i Poznaniem" - oświadczył prezydent Koszalina.

"Koszalin jest naturalnym centrum Pomorza, w momencie, gdy mamy wybudowaną drogę ekspresową S6, gdy jest projektowana S11, Koszalin staje się ważnym ośrodkiem na Pomorzu Środkowym. Staje się ważnym zapleczem gospodarczym dla wszystkich miejscowości nadmorskich, alternatywą dla tych, co mają dość zgiełku, szukają aktywnego odpoczynku i możliwości zrobienia dobrych zakupów" - podkreślił Jedliński.

"Koszalin Centrum Pomorza" ma stać się marką miasta, które stawia na infrastrukturę i gospodarkę, edukację i naukę, kulturę i dziedzictwo oraz turystykę i rekreację. Najważniejsze inwestycje planowane w najbliższej przyszłości to: rewitalizacja Śródmieścia, przebudowa amfiteatru, budowa mariny przy jeziorze Jamno i targowiska miejskiego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.