PARTNER PORTALU
  • BGK

Pomorskie: Szukają nazywy dla Roweru Metropolitalnego. Można głosować

  • PAP/AT    16 kwietnia 2018 - 08:15
Pomorskie: Szukają nazywy dla Roweru Metropolitalnego. Można głosować
Nazwa Roweru Metropolitalnego ma być ogłoszona 24 kwietnia w siedzibie Stowarzyszenia Turystycznego Sopot (fot.pixabay.com)

Rozpoczęło się głosowanie na nazwę dla Systemu Roweru Metropolitalnego na Pomorzu. Zwycięzca wygra 6-letni karnet na Rower Metropolitalny. Pozostali finaliści otrzymają roczne karnety.




  • Kòło (wym: kłeło), Metrower, MEVO – tak nazywać się może System Roweru Metropolitalnego na Pomorzu.
  • Nazwa zostanie wyłoniona w rozpoczętym w poniedziałek (16 kwietnia) głosowaniu internetowym.
  • Finałowe propozycje zostały wybrane spośród 1344 zgłoszonych.

Jarosław Maciejewski z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował, że trzy finałowe słowa wybrała Komisja konkursowa złożona głównie z przedstawicieli trójmiejskich mediów.

O wyborze ostatecznej nazwy Systemu Roweru Metropolitalnego na Pomorzu zdecydują internauci w głosowaniu na stronie www.rowermetropolitalny.pl Głosowanie rozpoczęło się w poniedziałek i potrwa do następnej niedzieli (22 kwietnia). Można oddać tylko jeden głos.

Wybór słowa Kòło (wym: kłeło, w j. kaszubskim - koło) Komisja uzasadniła tym, że "nazwa wzbudza zaskoczenie i ciekawość. Podkreśla regionalny charakter roweru, odnoszący się do obszaru Metropolii".

MEVO (w języku esperanto słowo oznacza mewę). "Na obszarze Metropolii te ptaki można spotkać niemal wszędzie" - tłumaczy Komisja. Do wyboru jest jeszcze Metrower. "Skoro nie ma możliwości budowy metra, będziemy mieli… Metrower. Nazwa łącząca Metropolię i rower" - czytamy w uzasadnieniu wyboru.

Dyrektor biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot Michał Glaser wyjaśnił, że Kapituła konkursowa wybierając finałowe trzy nazwy brała pod uwagę to, aby przyszła nazwa Systemu Roweru Metropolitalnego była łatwo zapamiętywalna, krótka i nie stwarzała trudności w wymowie obcokrajowcom.

Czytaj też: W samorządach szykuje się rowerowa rewolucja

Przyznał, że w trakcie dyskusji Komisja "ze smutkiem żegnała się" z takimi propozycjami jak "Metropolitalny Pomykacz", "YoloBike", "Neptunello", "Pomelo" (rower pomorski), "Merol", "Wanoga" (kaszub. podróż) czy "Dorszower".

Nazwa Roweru Metropolitalnego ma być ogłoszona 24 kwietnia w siedzibie Stowarzyszenia Turystycznego Sopot. Zwycięzca wygra 6-letni karnet na Rower Metropolitalny. Pozostali finaliści otrzymają roczne karnety. Natomiast spośród uczestników głosowania nagrody mogą otrzymać internauci, którzy uzasadnią wybór nazwy, na którą oddają głos. Najbardziej kreatywne odpowiedzi mają szansę na m.in. miesięczne karnety na Rower Metropolitalny, bilety do kina oraz gadżety od partnerów akcji.

Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi. Do dyspozycji podróżnych ma być prawie 4 tys. rowerów publicznych. Niespełna miesiąc temu ogłoszono przetarg na dostawcę i operatora Systemu.

System ma być oparty o rowery czwartej generacji wyposażone w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji. Wypożyczenie roweru ma się odbywać za pomocą aplikacji mobilnej w smartfonie (system operacyjny Android oraz iOS), poprzez moduł NFC (zbliżenie smartfona do terminala w rowerze), skanowanie kodu QR lub przy pomocy karty zbliżeniowej.

Zaletą systemu ma być m.in. przystępny cenowo taryfikator. W systemie abonamentowym opłata miesięczna nie będzie mogła przekroczyć kwoty 10 zł. W cenie użytkownik otrzyma każdego dnia aż 90 minut na przejazdy. Koszt abonamentu rocznego oszacowano na nie więcej niż 100 zł. Rower będzie można wypożyczyć i zostawić na jednej z 660 stacji postoju. Całość projektu ma być uruchomiona do 1 marca 2019 r.

Realizacja projektu ma przyczynić się do zwiększenia mobilności podróżnych i stworzenia atrakcyjnej alternatywy wobec środków komunikacji samochodowej na Pomorzu. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt projektu to ponad 20 mln zł, z tego 17,2 mln zł pochodzi z funduszy unijnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.