PARTNER PORTALU
  • BGK

Raport: Wydatki i działania promocyjne miast i województw 2017-2018

  • pt    8 maja 2018 - 18:18
Raport: Wydatki i działania promocyjne miast i województw 2017-2018
Wrocław najlepiej promującym się miastem Polski (fot.wroclaw.pl)

Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w 2017 r. samorządy wydały na promocję niemal 719 mln zł, czyli o 53 mln więcej niż rok wcześniej.




  • Wrocław - w ocenie pracowników działów marketingu z dużych miast całej Polski - prowadzi najlepszą promocję własnej marki.
  • Na kolejnych miejscach znalazły się Gdańsk i Łódź.
  • Wydatki na promocję w polskich miastach są bardzo rozbieżne - w Gorzowie Wielkopolskim w 2017 r. było to 505 tysięcy, w Kielcach 10 mln złotych.

Dane pochodzące Ministerstwa Finansów potwierdzają, że samorządy w 2017 roku wydały na promocję rekordową kwotę niemal 719 mln zł. Rok wcześniej było to 666 mln zł, a w 2015 - 677 mln zł - wynika z raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów 2017-2018”. 

Analizie poddano budżety promocyjne aż 91 polskich samorządów (miejskich i wojewódzkich).

- To wyjątkowy raport. Serwis MarketingMiejsca.com.pl ma już 10 lat. W żadnej z dotychczasowych edycji nie analizowałem aż tylu budżetów i działań promocyjnych. Na dodatek okazuje się, że rok 2017 był rekordowy pod względem ogólnej, kwoty jaką polskie samorządy wydały na promocję - mówi Robert Stępowski, autor raportu i jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspertów ds. marketingu terytorialnego.

Wydatki miast wojewódzkich na promocję (wykres:marketingmiejsca.com.pl)

W tegorocznej edycji raportu sami urzędnicy odpowiedzialni za promocję, wybierali, które miasta promują się najlepiej. Branża stwierdziła, że w minionych dwóch latach, najbardziej efektywnie robił to Wrocław.

- Tak naprawdę Wrocław już od kilku lat spija śmietankę z tego, co wypracował przez lata dzięki swoim konsekwentnym działaniom marketingowym -  wyjaśnia Robert Stępowski.

- To efekt silnej i rozpoznawalnej marki miejscowości, ale zapewne i ostatnich dużych wydarzeń związanych z Europejską Stolicą Kultury, czy ubiegłorocznym igrzyskami The World Games - dodaje ekspert.

Na stolicę Województwa Dolnośląskiego głos oddało 20 proc. głosujących samorządowców. Na drugim miejscu znalazł się Gdańsk - otrzymując 13 proc. głosów. Na podium znalazła się jeszcze Łódź z 11 proc. poparciem. Na czwartym miejscu z  identycznym, dwuprocentowym, wskazaniem znalazło się aż siedem samorządów: Częstochowa, Poznań, Lublin, Katowice, woj. małopolskie, Rybnik i Słupsk. W  badaniu zgodziło się wziąć udział 163 przedstawicieli różnej wielkości miast, reprezentujących każdy region Polski.

Wśród miast wojewódzkich najwięcej na promocję wydają: Warszawa (23,2 mln zł), Katowice (20,2), Toruń 15 mln, Kielce 10,2. Zaś najmniej: Gorzów Wielkopolski (505 tys.) i Zielona Góra (1,1 mln). Warto zwrócić uwagę, że Łódź w 2017 wydała na ten cel tylko 2,2 mln złotych.

Wydatki promocyjne województw (opr. marketingmiejsca.com.pl)





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.