PARTNER PORTALU
  • BGK

3 mln zł dla osób zwolnionych z PZL Mielec

  • bad    26 sierpnia 2015 - 15:32
3 mln zł dla osób zwolnionych z PZL Mielec
Zwolnienia w PZL Mielec objęły około 500 osób. Fot. mat. prasowe

Byli pracownicy PZL Mielec mogą skorzystać m.in. ze staży, szkoleń, dotacji na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej oraz zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych.




Dodatkowo pracodawcy zatrudniający zwolnionych pracowników oraz zainteresowani przyjęciem do pracy osób bezrobotnych w wieku 30-50 lat mogą dodatkowo ubiegać się o refundację kosztów utworzenia nowych stanowisk pracy. Na realizację wszystkich tych celów przeznaczone zostanie blisko 3 mln zł.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami odbyło się posiedzenie Powiatowej Rady Zatrudnienia, która pozytywnie zaopiniowała propozycję rozdysponowania środków na aktywne formy pomocy osobom bezrobotnym. Tym samym przyjęty został plan aktywizacji osób bezrobotnych, dla których urząd pracy pozyskał dodatkowe środki z rezerwy ministra pracy i polityki społecznej.

Kto może skorzystać z pomocy i jakie formy są oferowane

Jak wyjaśnia Stanisław Stachowicz, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu zwolnienia w Polskich Zakładach Lotniczych objęły ponad pół tysiąca osób. Wszystkie zwolnione osoby, które zarejestrowały się w naszym urzędzie, będą miały szansę uzyskania pomocy. W tym roku mamy zarezerwowane środki na dotacje dla 20 osób bezrobotnych, które będą chciały rozpocząć własną działalność gospodarczą.

- Dodatkowo pozyskane środki pozwolą wesprzeć pracodawców zainteresowanych zatrudnieniem byłych pracowników PZL Mielec. Możemy zrefundować pracodawcom koszty utworzenia 40 nowych miejsc pracy, dofinansować w ramach prac interwencyjnych wynagrodzenia dla 15 kolejnych osób oraz zorganizować staże dla 30 bezrobotnych. Warunkiem przyznania pomocy jest zobowiązanie się pracodawców do zatrudnienia osób po zakończeniu wsparcia ze strony urzędu.

Pomoc nie dotyczy wyłącznie byłych pracowników PZL Mielec. W urzędzie uruchomione są również nabory mające na celu aktywizację m.in. grupy osób bezrobotnych w przedziale wiekowym 30-50 lat oraz osób powyżej 50 roku życia.

- Nie możemy zapominać o pozostałych osobach bezrobotnych. Zapraszamy pracodawców zainteresowanych utworzeniem nowych miejsc pracy dla osób w wieku od 30 do 50 lat do składania wniosków o refundację kosztów wyposażenia stanowisk pracy. Jeżeli zgłosi się wystarczająca liczba chętnych pracodawców zatrudnienie znajdzie ponad 80 osób bezrobotnych. Nadal aktywne są również nabory związane z aktywizacją i pomocą skierowaną do osób bezrobotnych powyżej 50 roku życia. Wszystkie informacje znajdują się na naszej stronie internetowej – dodaje Stanisław Stachowicz.

- Liczymy na duże zainteresowanie ogłoszonymi naborami, zarówno ze strony pracodawców jak i osób bezrobotnych. Pierwsze wnioski od lokalnych pracodawców już napływają do urzędu. Pamiętajmy, że liczba miejsc jest ograniczona a w przypadku przekroczenia wyznaczonego limitu nabory zostaną zakończone – informuje Grzegorz Durak, kierownik Działu Usług Rynku Pracy

Jednocześnie Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu podjął kolejne działania w celu pozyskania dodatkowych środków z przeznaczeniem na udzielanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych do 30 roku życia. Decyzja Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej powinna być znana do końca września.

Szczegółowe informacje o naborach, wnioski, regulaminy oraz pozostałe kryteria dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.