ABSL Academy, czyli śląski sposób na pracę dla młodych

Znalezienie pracy w międzynarodowych korporacjach ułatwi m.in. studentom program edukacyjny, który nastawiony jest na rozwijanie praktycznych umiejętności w zarządzaniu karierą.

Śląska edycja ABSL Academy będzie prowadzona wspólnie przez organizację ABSL (Association of Business Service Leaders in Poland), czyli Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych oraz trzy śląskie uczelnie - Politechnikę Śląską, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Ekonomiczny.

"Celem programu jest kształcenie przyszłych pracowników sektora nowoczesnych usług biznesowych" - poinformowano podczas poniedziałkowej (28 września) konferencji.

Usługi biznesowe - sama wiedza akademicka nie wystarczy

Program o nazwie ABSL Academy powstał "w związku z rosnącym zapotrzebowaniem sektora usług biznesowych na pracowników posiadających nie tylko akademicką wiedzę, ale i praktyczne umiejętności, które umożliwią im rozwój kariery w sektorze nowoczesnych usług biznesowych".

Zajęcia będą prowadzone przez czołowych liderów oraz ekspertów z firm członkowskich ABSL (m.in. Capgemini, Cooper & Standard, Future Processing, IBM, PwC, Rockwell Automation, Unilever), jak również przez kadrę akademicką ze śląskich uczelni.

"Studenci, absolwenci będą mieli do czynienia z przedstawicielami wielkich, globalnych firm korporacyjnych, przez co zwiększą swoje szanse na zdobycie i podjęcie pracy w jednej z tych wielkich korporacji" - powiedział w poniedziałek na konferencji prorektor ds. nauki i współpracy z gospodarką Uniwersytetu Śląskiego prof. Andrzej Kowalczyk.

Prorektor ds. edukacji i współpracy z zagranicą Uniwersytetu Ekonomicznego prof. Wojciech Dyduch dodał, że program "ma na celu lepsze dopasowanie absolwentów do potrzeb firm".

"Uczelnie wiedzą jak przygotować absolwentów do rynku pracy, natomiast specyfika firm, które ich potem zatrudniają wymaga pewnego dokształcenia specjalistycznego choćby w zakresie umiejętności +miękkich+, pewnych potrzeb językowych" - powiedział Dyduch.

Rekrutacja już ruszyła. Nauka będzie obejmowała m.in. "wiedzę o sektorze", "studia przypadków", w trakcie których studenci dostaną do rozwiązania zadania oraz warsztaty interpersonalne, w tym zajęcia z prowadzenia prezentacji oraz negocjacji, argumentowania i prezentacji swojego stanowiska. Tematem spotkań będą również uwarunkowania międzykulturowe w biznesie. Uczestnik zyskuje też liczne kontakty zawodowe.

Certyfikat pomoże znaleźć pracę

Projekt odbywa się we współpracy z Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), a uczestnicy kursów będą mogli uzyskać CIMA Certificate in Shared Services. Certyfikat został stworzony, aby wesprzeć sektor usług biznesowych w rozwoju pracowników (kurs e-learningowy zakończony egzaminem końcowym). Zdanie kursu będzie warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia kursu ABSL Academy.

Dyrektor regionalny ABSL Silesia Marcin Nowak powiedział, że program jest otwarty dla wszystkich, którzy będą chcieli znaleźć pracę w sektorze usług nowoczesnych. "Co mogą zyskać? Po pierwsze możliwość pracy w firmach najbardziej dynamicznie rozwijającego się sektora obecnie w Polsce. Kursy oraz certyfikat CIMA są rozpoznawalne w sektorze, co jest praktycznie gwarantem zatrudnienia - jeżeli się uzyska go z oceną pozytywną. Można powiedzieć, że on gwarantuje pracę" - powiedział Nowak.

Pracę będzie można uzyskać we wszystkich firmach tego sektora, zrzeszonych w ABSL obejmujących branże takie jak, telekomunikacja, automotive, media, retail, transport, logistyka, zdrowie.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.