Będą zwolnienia w kujawsko-pomorskich Przewozach Regionalnych

Zarząd kujawsko-pomorskich Przewozów Regionalnych zgłosił urzędom pracy zamiar zwolnienia do końca roku większości prawie 700-osobowej załogi. Planowane redukcje wymusiło przegranie przetargu na obsługę części połączeń kolejowych w Kujawsko-Pomorskiem.
Będą zwolnienia w kujawsko-pomorskich Przewozach Regionalnych

W piśmie skierowanym do powiatowych urzędów pracy w regionie dyrektor kujawsko-pomorskich Przewozów Regionalnych Waldemar Bachmatiuk poinformował o zamiarze zredukowania liczby pracowników z 682 do 264 osób. Największe zwolnienia planowane są w dziale utrzymania taboru, skąd odejść ma 150 ze 173 pracowników.

Konieczność redukcji załogi o około 60 proc. Bachmatiuk uzasadnił przede wszystkim przegraniem przetargu na obsługę niektórych połączeń kolejowych w regionie kujawsko-pomorskim.

1 lipca samorząd województwa kujawsko-pomorskiego podpisał umowę na obsługę przewozów na odcinkach Toruń-Włocławek/Kutno oraz Toruń-Jabłonowo Pomorskie/Iława (tzw. pakiet A - toruński) oraz relacji Bydgoszcz-Laskowice Pomorskie/Tczew i Bydgoszcz Główna - Wyrzysk Osiek/Piła (tzw. pakiet B - bydgoski). Umowa obejmuje okres od 15 grudnia 2013 roku do 12 grudnia 2015 roku i dotyczy tras, na których dotychczas jeździły pociągi uruchamiane przez Przewozy Regionalne.

"Oznacza to zmniejszenie pracy przewozowej zakładu o ok. 60 proc., co wiąże się z koniecznością dostosowania struktury organizacyjnej zakładu i poziomu zatrudnienia do nowych, znacznie ograniczonych potrzeb przewozowych" - zaznaczył dyrektor w piśmie skierowanym do urzędów pracy.

Po 15 grudnia okrojonej spółce pozostanie obsługa połączeń Bydgoszcz-Inowrocław i Toruń-Inowrocław-Gniezno, na które przetarg został unieważniony przez samorząd wojewódzki. Pociągi Przewozów Regionalnych obsłużą także połączenia aglomeracyjne Bydgoszcz-Toruń-Włocławek, a zaplecze techniczne w Toruniu-Kluczykach nadal będzie świadczyć usługi dla innych zakładów przewoźnika.

Firma Arriva RP, konkurent Przewozów Regionalnych, była pierwszym prywatnym przewoźnikiem, który zaczął obsługiwać pasażerskie przewozy kolejowe w Polsce. Od prawie sześciu lat, na zlecenie samorządu wojewódzkiego w Kujawsko-Pomorskiem, Arriva obsługuje lokalne przewozy kolejowe na liniach niezelektryfikowanych.

W przetargach na pozostałe linie w regionie dotychczas startował tylko jeden przewoźnik - spółka Przewozy Regionalne. W ubiegłym roku, podczas kolejnego postępowania, ofertę na te połączenia złożyła także Arriva i okazało się, że proponowany przez nią łączny koszt obsługi połączeń zelektryfikowanych był w sumie o 6 mln zł mniejszy od oferty Przewozów Regionalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Arriva była tańsza ale nie maja zamiaru to nie będą już line zelektryfikowane bo arriva chce obsługiwać te line pociągami spalinowymi.Nie wiem po co Gierek zaciągał kredyty na zachodzie(które udało nam się spłacić w zeszłym roku) żeby zelektryfikować kolej jak teraz niemiecka kolej będzie jeżdziła p...o siecią pociągami spalinowymi rozwiń

wwf, 2013-08-22 11:08:45 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE